הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לפנות בוקר: רעידת אדמה הורגשה בצפון לוס אנג'לס
מוקד הרעש באזור סנטה קלריטה שבצפון המחוז, אך תושבים ברחבי הוואלי הרגישו אותו לפנות בוקר. למרבה המזל, מדובר ברעידה יחסית קלה, ועל כן לא דווח על נפגעים או על נזק

רעש אדמה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר הורגש בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי באזור סנטה קלריטה, כך על פי הסקר הגיאולוגי של ארה"ב (USGS).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הודעת ה-USGS, מוקד הרעידה היה בעומק של 10.8 מייל (כ-17 ק"מ) במרחק של ארבעה מיילים בלבד ממרכז העיר סנטה קלריטה. מדובר במרחק של מיילים בודדים מהמקום שבו אירעה רעידת אדמה נוספת לפני כחודש.

למעשה, בכל שנה מתרחשים בממוצע חמש רעידות אדמה בעוצמה נמוכה (בין 3.0 ל-4.0 בסולם ריכטר) באזור לוס אנג'לס, כך שלא מדובר בתופעה חדשה. עם זאת, חוקרים מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה (CalTech) בפסדינה פרסמו אשתקד מחקר שממנו עולה כי רעידות האדמה העוצמתיות שאירעו בקיץ הקודם גרמו לתזוזות בשבר הגיאולוגי - דבר שעלול לגרום לרעידת אדמה הרסנית במיוחד.

כזכור, ב-4 ביולי - יום העצמאות האמריקאי - רעידת אדמה בעוצמה 6.4 בסולם ריכטר הורגשה ברחבי לוס אנג'לס על אף שהמוקד שלה היה בעיר המרוחקת ברידג'קרסט. בדיעבד התברר כי מדובר ברעש מקדים, שכן למחרת הורגשה רעידה עוצמתית אף יותר - 7.1 בסולם ריכטר. מה שכן ברור מהמחקר שפורסם בשנה שעברה הוא שהמיתוס לפיו רעידות מסוג זה מפחיתות את הסיכוי לרעש עוצמתי עוד יותר, הוא שגוי ביסודו. "ברוב הפעמים, הרעידות העוקבות תהיינה חלשות יותר. אך במקרים מסוימים הן עלולות להיות חזקות עוד יותר", נכתב במחקר.

 

מוקד הרעש שאירע הבוקר באזור סנטה קלריטה (צילום: USGS)

 

ברעש שאירע מוקדם יותר היום לא דווח על נפגעים או על נזק, ונדמה שמרבית התושבים כלל לא התעוררו כתוצאה ממנו. 

החשש הגדול של הרשויות בלוס אנג'לס הינו רעש עוצמתי במיוחד שיסב נזק אדיר לתשתיות, בדומה למה שקרה בעת רעידת האדמה בנורת'רידג' שגבתה את חייהם של 57 בני אדם והובילה לפציעתם של אלפים נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE