הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר המושבעים במשפטו של ויינשטיין לביהמ"ש: הגענו למבוי סתום
12 חברי חבר המושבעים לא מצליחים להכריע אם המפיק ההוליוודי המושמץ אשם בכל הסעיפים, והשופט ביקש מהם להמשיך בשלב הדיונים. אם לא יצליחו להגיע להסכמה, תיתכן סיטואציה שבה יתקיים משפט חוזר

אם בתחילת השבוע היה נדמה שמשפטו של מפיק הסרטים ההוליוודי, הארווי ויינשטין, מתקדם בצעדי ענק לעבר שלבי ההכרעה, הרי שכעת יתכן מצב שבו האיש שהואשם בהתנהגות מינית לא נאותה, לרבות אונס, עם כ-80 נשים, ישוחרר לחופשי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויינשטין מגיע לביהמ"ש בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

בחבר המושבעים ישנם 12 אנשים שצריכים להכריע אם ויינשטין יורשע באונס של ג'סיקה מאן, שחקנית לשעבר, בבית מלון בניו יורק ב-2013. בנוסף, הם יצטרכו לקבוע האם התביעה הציגה תשתית ראיות מספקת ע"מ להרשיע את ויינשטין בכך שהכריח את מימי היילי, דוגמנית לשעבר, לקיים עמו יחסי מין אוראליים בדירתו.

במערכת המשפט האמריקאית ישנו מושג הנקרא "Hung Jury", כלומר "חבר מושבעים תקוע". משמעות המושג היא מצב שבו חברי חבר המושבעים אינם מסוגלים להכריע את הכף לאחד הצדדים (יושבים בו 12 איש, יתכן מצב של 6 בעד זיכוי ו-6 בעד הרשעה).

לפי הדיווחים מניו יורק, חבר המושבעים פנה לשופט בשאלה האם ניתן לקיים מצב של "חבר מושבעים תקוע" על שני הסעיפים החמורים ביותר (תקיפה מינית אלימה) תוך כדי הרשעתו של ויינשטין בכל שאר הסעיפים.

 

השופט בתיק הורה לחבר המושבעים להתכנס בשנית (צילום: מתוך איורי ביהמ"ש)

 

השופט בתיק, ג'יימס בורק, התייעץ עם התביעה ועם עורכי דינו של המפיק ההוליוודי המושמץ, ולאחר מכן פנה ל-12 חברי חבר המושבעים (7 גברים ו-5 נשים) בבקשה שימשיכו בשלב הדיונים במטרה לקבל הכרעה. ככל הנראה, עורכי דינו של ויינשטין הסכימו לקבל הרשעה חלקית, אך בתביעה סירבו.

חשוב להסביר שבמידה שאכן היה קורה מצב של "חבר מושבעים תקוע", האישום לא היה נמחק, אלא כל ההליך המשפטי היה צריך להתחיל מחדש, כולל 12 חברי חבר מושבעים חדשים.

יותר מ-80 נשים האשימו את המפיק ההוליוודי, שעומד מאחורי סרטים כגון "ספרות זולה" ו-"נאום המלך", בהתנהגות מינית לא נאותה, החל מרמיזות ואמירות מקוממות וכלה באונס.

במהלך המשפט שהתנהל בניו יורק, שני עדים המפתח לפרשה היו היילי ומאן. כל אחת עלתה לדוכן העדים וסיפרה על האופן שבו ויינשטין פיתה אותן, תוך כדי שהוא מבטיח לקדם את קריירת המשחק שלהן. כשהחל במעשיו המיניים, הן ניסו להתנגד אך ללא הצלחה.

כאמור, במהלך המשפט נטען ע"י עורכי דינו של ויינשטין כי הייתה הסכמה מלאה לכל המעשים המיניים, אך בהיעדר הוכחה על כך ובהתחשב בעדויות הקשות - קשה לראות מצב שבו חבר המושבעים יחליט שלא להרשיע את מפיק העל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE