הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צעיר לנצח: מדענים אולי מצאו דרך לעצור את הזמן ולמנוע את נזקיו
דג הקילי האפריקאי מציע תובנה חשובה שאולי תעזור לנו למנוע את תהליך ההזדקנות בקרב בני אדם, כך לפי מחקר שפורסם במגזין 'מדע'

הסוד שישאיר אותנו צעירים כנראה שוחה עם הדגים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דג הקילי האפריקאי

דג הקילי האפריקאי מציע תובנה חשובה שאולי תעזור לנו למנוע את תהליך ההזדקנות בקרב בני אדם, כך לפי מחקר שפורסם במגזין 'מדע' ('Science').

באמצעות תהליך דיאפוזה (תקופה של השהיית התפתחות), דגים אלה יכולים להשהות את התפתחותם עוד בשלב העובּרי, דבר המאפשר להם להסתגל טוב יותר ללחצים עונתיים ושינויים סביבתיים. דג הקילי יכול להשהות את הגדילה למשך שנים, למרות תוחלת חיים בוגרת של כשישה חודשים.

הקילי עושה שימוש במנגנון ייחודי בכדי להישאר צעיר, הכולל האטה של התפתחות התאים והאברים. שחקן מפתח נוסף הוא חלבון CBX7, מסבירה שותפה למחקר מאוניברסיטת סטנפורד, הפרופסורית אן בראנֵט.

עם גילוי המנגנון האחראי להשהיית ההתפתחות, מדענים מקווים ליישם את אותו המנגנון בבני אדם. הרעיון אמנם עדין בחיתוליו, אך צוותם לא יהיה הראשון שמנסה את מזלו בתחום זה. מחקרי עבר ניסו להשיג תוצאה דומה בעזרת תולעים נימיות וזחלים, העושים שימוש גם הם במנגנון הדיאפוזה.

 

אילוסטרציה

"אנו חושבים שזה מעניין, פונדמנטלית, להבין כיצד הנזק הנגרם בחלוף הזמן יכול להיעצר או להידחות. דרך תהליך הדיאפוזה באפשרותנו להבין זאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE