הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המצב יחמיר עוד בטרם ישתפר": ארגון הבריאות העולמי הכריז על מגפה עולמית
בזמן שמניין מקרי הקורונה בארה"ב עלה על אלף, בכירים ברשות הבריאות האמריקאית וארגון הבריאות העולמי מסרו הודעות דומות לפיהן "יהיו מקרי הידבקות נוספים, והמצב יהפוך לגרוע ממה שקיים כיום". לעומת זאת, נדמה שהרשויות בסין הצליחו להשתלט על הווירוס, שכן 10 מקרים בלבד התגלו ביממה האחרונה

במהלך היממה האחרונה נרשם זינוק נוסף במספר מקרי הידבקות בנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית, ובכירים ברשות הבריאות חוששים שהמגפה טרם הגיעה לשיא. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות ההצלה יוצאים מבית אבות בוושינגטון שהפך למוקד הנגיף במדינה (צילום: AP)

 

נכון לשעות הבוקר של יום רביעי, מניין הנדבקים עמד על 1,026 בני אדם ב-38 מתוך 50 מדינות ארה"ב. לפחות 31 בני אדם מתו בעקבות הווירוס. כמות הנדבקים גבוהה פי 8 מהנתונים שפורמו ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) לפני שבוע, דבר שמעיד על הקצב המסחרחר שבו הנגיף מצליח להתפשט בתוך המדינה.

כעת קיימת בעיה נוספת: ישנם אלפי בני אדם הזקוקים לבדיקות של קורונה, אך בשל בעיות לוגוסטיות מרביתם אינם מסוגלים לעבור את הבדיקה הנדרשת. במקרים רבים נוספים דווח כי אנשים עוברים את הבדיקה, אך התוצאות מתעכבות בשל העומס במעבדות ה-CDC. אמש דיווחנו כי בוושינגטון החלו לבצע בדיקות קורונה באמצעות "דרייב ת'רו", שיטה שבאמצעותה ניתן לבצע כ-50 בדיקות מדי יום (כולל העבודה הנדרשת במעבדה).

מי שלא אופטימי במיוחד הוא ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המכון האמריקאי לאלרגיות ומחלות מדבקות. הבוקר הוא הסביר כי "יהיו מקרי הידבקות נוספים, והמצב יהפוך לגרוע ממה שקיים כיום".

כזכור, אמש הורה מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, לשלוח את חיילי המשמר לאזור העיר ניו רושל, וזאת כחלק מהמאמצים לבלום את התפשטות נגיף הקורונה באזור זה. עד כה דווח על 108 מקרי וודאים של הנגיף במחוז ווסטצ'סטר. המושל אף הורה לחיילים להקים אזור בידוד, ויתכן שהחלטה קיצונית זו תשתלם.

הנגיף החל בסין, אך בפועל הוא כבר בקושי קיים במדינה. במהלך יום רביעי דווח על 10 מקרים חדשים בלבד, דבר שככל הנראה מלמד על כך שהשיטה הסינית של בידוד מוחלט עוזרת.

 

מחטאים את תחנת הרכבת התחתית בסיאול, היום בדרום קוריאה (צילום: AP)

 

עד כה דווח ברחבי העולם על כ-120 אלף מקרים של הידבקות בקורונה, ויותר מ-4,300 בני אדם מתו כתוצאה מכך.

בעקבות המספרים הגבוהים, לפני זמן קצר הכריז ארגון הבריאות העולמי (WHO) על מצב של מגפה עולמית. באופן מעניין ביותר, יו"ר ארגון הבריאות, טדרוס אדהנום גברייזוס, אמר דברים דומים לד"ר פאוצ'י האמריקאי: "אנחנו מצפים לעלייה משמעותית, הן במקרי הידבקות והן במקרי מוות כתוצאה מהקורונה", הוא אמר, "כל המדינות בעולם עדיין מסוגלות לבלום את המגפה", הוא הוסיף.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE