הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבית הנבחרים לבית הכלא: מאסר הוטל על חבר קונגרס לשעבר מקליפורניה
בית המשפט הפדרלי בדרום קליפורניה הטיל 11 חודשי מאסר על דנקן הנטר, וזאת לאחר שהודה כי לקח במרמה יותר מ-200 אלף דולר מהקמפיין הפוליטי שלו. אשתו הודתה בקשירת קשר וצפויה להישלח למאסר אף היא

דנקן הנטר, לשעבר חבר קונגרס אשר ייצג את מחוז הבחירה ה-50 של קליפורניה (צפון מחוז סן דייגו) מטעם המפלגה הרפובליקנית, נידון מוקדם יותר היום ל-11 חודשי מאסר, וזאת לאחר שהודה כי לקח במרמה יותר מ-200 אלף דולר אשר נתרמו לקמפיין הפוליטי שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנטר, לשעבר חבר קונגרס, יוצא מבית המשפט במחוז סן דייגו, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

מעבר לעונש המאסר בפועל, על הנטר תוטל תקופת מבחן בת 3 שנים לאחר שישוחרר מהכלא. הנטר ישב בפנים חתומות כאשר בית המשפט הקריא את גזר דינו, והוא הסתפק באמירה קצרה בלבד כאשר אמר, "אני לוקח אחריות מלאה על כל דולר שבוזבז במהלך הקמפיין שלי".

פיליפ הלפרין, עוזר התובע הפדרלי, ביקש להטיל על הנטר 14 חודשי מאסר. בהמלצת גזר הדין שמסר לשופט הוא כתב כי "הנאשם פתח במתקפה מסוכנת, רחבה ולא ראויה כנגד מערכת המשפט שלנו. כחלק מהרצון למשוך את תשומת הלב ממעשיו הפלילים, הנאשם תקף שוב ושוב את גורמי הממשל, לרבות הקונגרס, ה-FBI, משרד המשפטים ומשרדי התביעה".

לעומת זאת, עורכי דינו של הנטר טענו כי הוא "שירת באופן נאמן את מדינתו". אך הם הודו כי הוא עבר על החוק וביקשו להטיל עליו 11 חודשי מעצר בית, בנוסף ל-1,000 שעות בשירות לקהילה: "מעצר בית זה גם דרך לשלול חירות מאדם. זו הגבלה של 24/7 בתוך הבית", הם כתבו.

 

מרגרט ודנקן הנטר (צילום: AP)

 

כזכור, הנטר נעצר ביחד עם אשתו, מרגרט, באוגוסט 2018. כתב אישום הוגש נגדם בחשד שהם השתמשו בכספים שנתרמו לקמפיין שלו כדי לממן את חייהם האישיים.

על אף כתב האישום והמעצר, הנטר סירב להתפטר מתפקידו וכינה את מעצרו כ"ציד מכשפות". אם לא די בכך, הנטר סירב לפרוש מהבחירות (שהתקיימו שלושה חודשים לאחר מעצרו), והוא הצליח לגבור על יריבו בהפרש של פחות מ-3%. בסופו של דבר, הנטר הבין כי אין לו דרך למנוע את העמדתו לדין, והוא התפטר בחודש ינואר האחרון, חודשיים לאחר שהודה במיוחס לו.

בתביעה טענו כי בני הזוג הנטר לא היו אמידים במיוחד, אך בכל זאת הם הצליחו לממן חופשות מפוארות, בית ענק ורכבי יוקרה. בשלב מסוים, דנקן אף הפליל את האשתו ואמר שהיא אחראית על כספי המשפחה, אולם מאז חזר בו.

במעמד גזירת הדין הוא אף ביקש מהשופט שלא יטיל עליה תקופת מאסר, וזאת למרות שהיא הודתה בקשירת קשר לביצע פשע. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE