הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות משבר הקורונה: נדחה מועד תשלום המסים ל-IRS
שר האוצר מנושין הסביר כי יתאפשר לבתי עסק (עד 10 מיליון דולר) ואנשים פרטיים (עד מיליון דולר) לדחות את התשלום לרשות המסים ב-90 יום. עם זאת, כל תצהירי המס יצטרכו להישלח ל-IRS עד המועד המקורי, ה-15 באפריל

הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ הודיע מוקדם יותר היום (שלישי) כי יאפשר לדחות את מועד התשלום עבור מסים משנת 2019. במקור, מועד התשלום היה זהה למועד האחרון שבו ניתן לשלוח את החזרי המס ל-IRS, ה-15 באפריל, אולם כעת מועד זה יידחה ב-90 יום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

שר האוצר סטיב מנושין היה זה שהודיע על המהלך כתגובה למגפת הקורונה, שהשביתה את השגרה היומית בכמעט כל הערים הגדולות בארה"ב. עבור בתי עסק תינתן האפשרות לדחות תשלום של עד 10 מיליון דולר, ועבור אנשים פרטים ניתן יהיה לדחות את התשלום עד סכום של מיליון דולר.

על אף שמדובר בצעד חיובי, חשוב מאוד להבהיר כי להחלטה אין שום השפעה על המועד האחרון שבו אזרחים מוכרחים להגיש את תצהירי המס. מועד זה נותר כ-15 באפריל, אך מי שיידרש להוסיף סכום למה שנוכה משכרו יקבל הארכה בת 90 ימים. בתקופה זו לא תחוייבו בריבית.

"כל מה שעליכם לעשות זה למלא את המסים", הסביר השר מנושין.

 

עדיין ממתין לאישור הנשיא. שר האוצר, סטיב מנושין (צילום: AP)

 

למעשה, השר מנושין טען כי הנשיא טראמפ צריך לאשר את הפרטים הסופיים של התוכנית. לדבריו, מדובר בהחלטה שתביא לכך ש-200 מיליארד דולרים לא ישולמו לרשות המסים. המטרה, לטענת שר האוצר, היא לוודא שהכסף "יישאר בכלכלה".

בנוסף, הנשיא אף צריך לאשר את האפשרות שהתוכנית תורחב ב-100 מיליארד דולרים נוספים, כך על פי מנושין. עם זאת, לא ידוע אם הרחבת התוכנית תהיה רלוונטית ליחידים, בתי עסק או שניהם.

עוד הסביר שר האוצר מנושין כי "התוכנית תחול על כולם מלבד האולטרה עשירים", אך גם על כך הוא סירב לפרט.

כאמור, חשוב לזכור כי חייבים להגיש את צהירי המס במועד המקורי, ה-15 באפריל. השר מנושין אף ביקש מהציבור הרחב לעשות זאת בהקדם, בייחוד לאור מגפת הקורונה, וזאת מכיוון ש"רשות המסים עדיין מנפיקה החזרי מס במהלך התקופה הקרובה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE