הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בצל הקורונה: מעבדות ברחבי ארה"ב מדווחות על מחסור עצום בציוד
בדיוק בזמן שקצב הבדיקות לנגיף הקורונה סוף סוף נמצא בעלייה, ארגונים המייצגים את המעבדות הגדולות בארה"ב הזהירו מפני המחסור הבלתי נתפס שעלול לפגוע במאמצים לעצור את התקדמות הווירוס. מומחה מזהיר מפני מצב של הפסקת הבדיקות לחלוטין: "הדרך היחידה לעבור את המשבר מבלי לבצע בדיקות היא להורות על הסגר לכל 320 מיליון התושבים למשך שנה וחצי"

עם תחילת מגפת הקורונה, חלק מהבדיקות לזיהוי הנגיף כלל לא עבדו. לאחר מכן, לא היו מספיק בדיקות לכל החולים החדשים. כעת, בדיוק בזמן שהממשל הפדרלי מגביר את קצב ביצוע בדיקות הקוורנה, עולה בעיות נוספת: מחסור עצום בציוד שבאמצעותו מתבצעות בדיקות המעבדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

המחסור העצום במעבדות ברחבי ארצות הברית רק מדגיש את פערים בין המדינה לבין מדינות מפותחות רבות, לפחות בכל הקשור לבדיקות וניטור החולים.

"יש מחסור גדול בכמעט כל קטגוריה של ציוד שנדרש כדי לבצע בדיקות רבות בתוך מעבדות", מסביר אריק בלנק מהתאחדות מעבדות בריאות הציבור (Association of Public Health Laboratories), ארגון מקצועי המייצג מעבדות מחוף לחוף.

מוקדם יותר היום, ארגון זה הצטרף לשני ארגוני בריאות נוספים (Association of State and Territorial Health Officials ו-Council of State and Territorial Epidemiologists) בקריאה דווקא לצמצם את כמות הבדיקות המבוצעות מדי יום.

"המחסור הוא עצום ואמיתי, ולכן צריך לבצע את הבדיקות רק בקרב קשישים, בעלי מחלות רקע וצוותים של בית חולים אשר באים במגע עם נשאי הנגיף", כתבו שלושת הארגונים בהודעה משותפת, "מי שלא נמצא באחת מהקבוצות הללו לא צריך לבצע בדיקה עד שהמחסור בציוד ייגמר וקיבולת הבדיקות תורחב", כלשון ההודעה.

 

"המחסור פוגע בקצב ביצוע הבדיקות" (צילום: רויטרס)

 

בקרב רופאים ומומחים קיימת הסכמה רחבה לגבי כך שנושא הבדיקות הוא חיוני ביותר במאמץ לעקוב ולהכיל מחלות מדבקות כמו הקורונה. אך בארצות הברית מתקשים לבצע את התהליך בצורה יעילה, וכעת מרבית הדגימות שנלקחות נשלחות למעבדות פרטיות ברחבי המדינה - דבר שכמובן מסביר את המחסור העצום בציוד.

"הדרך היחידה לעבור את המשבר מבלי לבצע בדיקות היא להורות על הסגר לכל 320 מיליון התושבים למשך שנה וחצי", מסביר ד"ר אשיש ג'ה, מרצה לרפואה באוניברסיטת הרווארד, "זה כמובן מצב בלתי מקובל ובלתי נסבל", הוא הוסיף.

לדעתו של ג'ה ועמיתיו, ארצות הברית צריכה לבצע בין 100 אלף ל-150 אלף בדיקות מדי יום. להערכתו, כיום מתבצעות כ-20 אלף בדיקות מדי יום, אך נתון זה צפוי לעלות בימים הקרובים. אך כאן בדיוק עולה בעיית המחסור בציוד, שעלולה לעצור את התהליך לחלוטין.

"בכנות, 95% עד 98% מהמעבדות שאיתן שוחחתי דיווחו על מחסור חמור בציוד", הסביר ביל ויטמר, מנהל מעבדה ממשלתית במיזורי.

 

יש הקוראים לבצע בדיקות רק בקרב קשישים ובעלי מחלות רקע (צילום: AP)

 

נדמה כי בניו יורק הבינו את המסר של חברות המעבדה, ומוקדם יותר היום הורו רשויות הבריאות במדינה לצמצם את הבדיקות ולבצע אותן רק באנשים הנזקקים לאשפוז. במחלקת הבריאות של עיריית ניו יורק הוסיפו כי ביצוע בדיקות "מיותרות" (באנשים שאינם חשים ברע) תורם למחסור העצום גם בבתי החולים, למשל במסכות וכפפות חד פעמיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE