הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתחילת המגפה: ירידה של 50% בניסיונות להסתנן לארה"ב
רשויות ההגירה חשפו כי השינויים שנכנסו לתוקף בעקבות בהלת הקורונה הובילה לירידה הדרסטית בכמות המסתננים שמנסים להיכנס בצורה לא חוקית למדינה. השר לביטחון המולדת בפועל: "תנועה חיונית עדיין מתבצעת, מדי יום עוברות בגבול סחורות בשווי 3 מיליארד דולר"

כמות המסתננים החוצים את גבול ארה"ב-מקסיקו באופן לא חוקי ירדה בחצי מאז החלה המדיניות החדשה במסגרת מגפת הקורונה העולמית, כך על פי בכיר בממשלת טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגבול עם קנדה, אתמול (צילום: Getty Images)

 

כזכור, במסגרת ההנחיות העדכניות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כל מסתנן שנלכד בגבול (בין אם מדובר בגבול הדרומי עם מקסיקו או הגבול הדרומי עם קנדה) מוחזר למדינת המוצא באופן מיידי.

מארק מורגן, המנהל בפועל של סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP), הסביר כי מדיניות זו רלוונטית לכלל המהגרים, והיא נועדה למנוע חשיפה אפשרית לנגיף הקורונה.

בשיחה עם רשת פוקס ניוז הסביר מורגן כי "אין בכוונתנו לעצור אף אחד. אנחנו לא יודעים כלום על אותו אדם, ואנחנו לא מוכנים להכניס אותו למתקני הכליאה ולחשוף את סוכני ה-CBP ושאר העצורים לנגיף", הוא אמר.

 

אחד מנקודות המעבר בגבול הדרומי של ארה"ב, בשבוע שעבר (צילום: Getty Images)

 

ולמרות דבריו של מורגן, רשויות החוק במקסיקו הסבירו שהם מוכנים "לקלוט בחזרה" רק אזרחי המדינה ומדינות מרכז אמריקה, ולא מדינות אחרות. שר החוץ המקסיקני מרסלו אבררד אמר רק ביום שישי האחרון כי "מקסיקו לא תסכים לקבל אזרחים שאינם שלנו וממדינות אחרות באזור. שארה"ב תדאג לכל השאר", הוא הסביר.

 

 

ראוי לציין כי מרבית אלה שמנסים לחצות את הגבול באופן לא חוקי הם אזרחי מדינות מרכז אמריקה, אך לא כולם. כך למשל, בחודשיים הראשונים של השנה נתפסו כ-6,000 אזרחי ברזיל ו-1,200 אזרחים סיניים בגבול הדרומי, כך על פי נתוני ה-CBP.

ביום שישי האחרון גם פורסמה הנחיה חדשה של ה-CDC לפיה אין להכניס מהגרים לא-חוקיים בשום פנים ואופן, גם לא למתקני הכליאה, וזאת על רקע העובדה שהם מוחזקים באותם מתקנים בקרבה אחד לשני - דבר שבהכרח מסכן את בריאותם.

 

מדי יום עוברות בגבול סחורות בשווי 3 מיליארד דולר (צילום: CBP)

 

כזכור, ארצות הברית סגרה את שני גבולותיה היבשתיים - עם קנדה ומקסיקו - פרט לתנועות חיוניות כגון סחורות. צ'אד וולף, השר לביטחון המולדת בפועל, ציין כי מדי יום עוברות בנקודות הגבול השונות סחורות בשווי 3 מיליארד דולרים, דבר שצריך להתמשיך ולהתקיים באופן סדיר כדי למזער את ההשפעה הכלכלית של המפגה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE