הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיישרת קו עם קליפורניה וניו יורק: גם קולורדו מבטלת את עונש המוות
מושל המדינה חתם השבוע על החקיקה, ובכך קולורדו הצטרפה לכמעט מחצית ממדינות ארה"ב בביטול העונש. המושל אף הודיע על המתקת עונשם של שלושה אסירים שנידונו למוות, שכעת יירצו מאסר עולם ללא אפשרות להתשחרר

קולורדו הפכה למדינה ה-22 בארצות הברית שאוסרת על הוצאות להורג באמצעות חקיקה, וזאת לאחר שמושל המדינה חתם באופן רשמי על הצעת החוק בנושא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תא בכלא בקולורדו שבו אסירים הוצאו להורג (צילום: AP)

 

היות שישנם שלושה אסירים בקולורדו שנידונו לעונש מוות, המושל ג'ארד פוליס המתיק את עונשם וכעת הם ירצו מאסרי עולם.

המושל הסביר את ההחלטה ואמר: "המתקת עונש היא הקלה שלרוב ניתנת כאשר מבצע הפשע מפגין שינויים יוצאי דופן, אבל זו לא הסיבה עבור שלושת האסירים האלה. לכן שללתי את האפשרות שהם ישוחררו על תנאי במועד כלשהו, והם יבלו מאחורי סורג ובריח למשך כל חייהם", הוא אמר.

עוד אמר המושל כי הוא מבין שלא כולם יתמכו בהחלטה: "אני מבין שיש כאלה שמסכימים איתי ויש כאלה שלא, אך ההחלטה להמתיק את העונש שלהם התקבלה כדי לשקף את החוק החדש בקולורדו", הוא הסביר.

על אף שארצות הברית חידשה את ביצוע עונשי המוות בשנת 1976 (העונש הופסק במשך שש שנים ברמה הלאומית), בקולורדו היססו לפעול במתכונת זו. למעשה, הפעם האחרונה שבה המדינה הוציאה להורג אסיר הייתה ב-1997.

עם השינוי שחוקק השבוע, קולורדו הצטרפה למדינות כגון קליפורניה, ניו יורק ועוד שאסרו על הוצאות להורג, בין אם מדובר בחוק או במדיניות. לעומתן, ישנן מדינות שדווקא מחדשות את ההוצאות להורג, לרבות אוקלהומה שהודיעה על כך מוקדם יותר השנה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE