הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל ניו יורק מזהיר: שיא המגפה יגיע בעוד כ-3 שבועות, זקוקים לעשרות אלפי מכונות הנשמה
מכונות ההנשמה הוגדרו כמושל כ"אתגר הגדול ביותר", וזאת מכיוון שיש צורך בלפחות 30 אלף מכונות נוספות. עוד חשף המושל כי מעל 30 אלף תושבים נדבקו בנגיף, כאשר שיעור האשפוז עומד על 12%. לפחות 285 בני אדם מתו בניו יורק מתחילת המגפה

מדינת ניו יורק טרם הגיעה לשיא האשפוזים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורורונה, כך הזהיר מוקדם יותר היום (רביעי) מושל המדינה, אנדרו קואמו, שהוסיף כי תקופת השיא צפויה להגיע רק בעוד כשלושה שבועות, כלומר באמצע חודש אפריל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל ניו יורק, אנדרו קואמו (צילום: Getty Images)

 

למעשה, המושל שב והדגיש את מה שמסר במהלך מסיבת העיתונאים היומית שנערכה אתמול, בה הזהיר כי "השיא עוד לפנינו". עוד נמסר אתמול כי לפי ההערכות, ניו יורק תזדקק ל-40 אלף מיטות אשפוז ביחידות לטיפול נמרץ, וזאת לעומת כ-3,000 מיטות אשפוז הקיימות כיום.

הבוקר, המושל עדכן כי המדינה זקוקה לא רק למיטות, אלא גם לציוד רפואי, לרבות מכונות הנשמה. עם זאת, המושל הביע מעט אופטימיות כאשר רמז על כך שמאמצי הבידוד והריחוק החברתי החלו להניב פירות, שכן בשבוע האחרון נדמה כי נרשמת האטה בכמות האשפוזים ברחבי המדינה.

 

 

מכונות ההנשמה הוגדרו ע"י המושל כ"אתגר הגדול ביותר" שניצב מולו, וזאת בעקבות הצורך ב-30 אלף מכונות מסוג זה. למדינה יש כיום כ-4,000 מכונות הנשמה, ומתחילת המשבר היא רכשה 7,000 נוספים. בנוסף, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) העבירה לניו יורק כ-4,000 מכונות הנשמה במהלך סוף השבוע האחרון.

 

"מאמצי הריחוק החברתי החלו להניב פירות": גן שעשועים נטוש, אתמול בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

המושל קואמו אף התייחס לחבילת הסיוע הכלכלי שעליה הסנאטורים סיכמו מוקדם יותר היום. על אף שמדובר בחקיקה שנועדה "להזריק" 2 טריליון דולר לכלכלה האמריקאית, המושל אמר שחבילת הסיוע "תהיה נוראית עבור ניו יורק".

לדבריו, האופן שבו נכתבה הצעת החוק תביא לכך שניו יורק תקבל "רק" 3.8 מיליארד דולר: "זה נשמע כמו הרבה כסף, אבל זה לא כאשר מבינים שהמשבר יגרום לאיבוד הכנסה של 9 עד 15 מיליארד דולר, ושהוצאנו מיליארד דולר מקופתנו מתחילת המגפה".

עוד הסביר קואמו כי שוחח עם חברי הקונגרס מניו יורק והפציר בהם לבצע שינויים בחבילת הסיוע לפני שתאושר בהצבעה: "אמרתי להם, אל תעשו את זה, תבדקו מה אפשר לעשות כדי לעשות שינויים", אמר המושל.

 

רחובות ניו יורק. לא ריקים לגמרי, אך גם לא עמוסים (צילום: Getty Images)

 

מעבר לחבילת הסיוע והמחסור בציוד, המושל גם מסר עדכון בנוגע למצב העגום במדינתו. עד כה, אובחנו 30,811 תושבים כנשאי הקורונה, ויותר מחצי (17,858) נמצאים בחמשת רובעי העיר ניו יורק. לפחות 285 בני אדם מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

בנוסף, כ-12% מנשאי הנגיף נזקקו לאשפוז כאשר 3% מכלל הנשאים נזקקו לאשפוז ביחידות לטיפול נמרץ. מבחינת ביצוע בדיקות לזיהוי הקורונה, המושל טען כי 28% מכלל הבדיקות בארצות הברית בוצעו בניו יורק - יותר מכל מדינה אחרת.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE