הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החופשה שהפכה לסיוט: 800 נדבקים ו-10 מקרי מוות בקרב נוסעי "ספינות הקורונה"
מידע רשמי שנמסר מה-CDC חושף את תמונת המצב העגומה על גבי שתי אוניות הקרוזים. באחת שהו כ-3,000 נוסעים, וכשליש נדבקו בנגיף, שזוהה באונייה גם יותר משבועיים לאחר שהנוסע האחרון ירד ממנה

עבור רבים, הדיווח הראשון שהם שמעו אודות נגיף הקורונה היה ההסגר שהוטל על אלפי נוסעים שהיו בחופשת קרוז על גבי אוניית ה-"דיאמונד פרינסס", שעגנה באותם ימים מול חופי יפן. מבין כ-3,000 נוסעים היו עשרות ישראלים ומאות אמריקאים, ורק בתום שבועיים הם הוחזרו למדינת המוצא שלהם (חלקם אף נדרשו להיכנס לתקופת בידוד נוספת).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדיאמונד פרינסס עוגנת מול חופי יפן בראשית חודש פברואר (צילום: רויטרס)

 

השבוע פרסמו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) כי יותר מ-800 נוסעים שהיו על גבי ה-"דיאמונד פרינסס" וספינה נוספת, ה"גרנד פרינסס", אובחנו כנשאי הנגיף. יתרה מכך, לא פחות מעשרה נוסעים שיצאו לחופשות קרוז בשתי האוניות מתו כתוצאה מהידבקות בווירוס.

לכן, ב-CDC ממליצים להימנע מקרוזים, ובאופן רחב יותר להימנע מנסיעות באופן כללי, עד תום המגפה: "התפרצות הקורונה באוניות של קרוזים מסוכנת ועלולה להביא להתפשטות הנגיף גם מחוץ לכלי השיט", הסבירו ב-CDC.

ראוי לציין כי מבין כ-800 הנדבקים, מרביתם (712) היו בדיאמונד פרינסס שעגנה מול חופי יפן. כזכור, אוניה זו הוכנסה לבידוד לאחר שאחד הנוסעים ירד מכלי השיט בהונג קונג, שם הוא ככל הנראה נדבק בנגיף.

בדו"ח המדאיג של ה-CDC הוסבר כי נגיף הקורונה אותר על גבי אוניית הדיאמונד פרינסס 17 ימים לאחר שהנוסעים האחרונים ירדו ממנה - דבר שמעיד על "חיי המדף" הארוכים של הנגיף. עם זאת, בחברת הקרוזים הסבירו כי לא ניקו את האונייה "לבקשת רשויות הבריאות ביפן שחיפשו לאסוף מידע נוסף הנגיף".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE