הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לבקשת המושל: הנשיא טראמפ הכריז על מצב חירום בפלורידה
ההכרזה צפויה לאפשר לממשל הפדרלי לסייע באופן ישיר, בעיקר באמצעות סוכנות החירום FEMA. במקביל, דווח כי כמות נשאי הקורונה במדינה עלה ל-1,682, לרבות פעוטה בת שנתיים ותינוק בן כמה שבועות

הנשיא טראמפ נענה לבקשת מושל פלורידה, ולפני זמן קצר הוא הכריז באופן רשמי על מצב חירום במדינה, וזאת בעקבות הזינוק החד שנרשם בכמות נשאי הקורונה (1,682) ומקרי המוות כתוצאה מהידבקות בנגיף (23).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה משוחח עם חיילי המשמר הלאומי במתחם בדיקות הקורונה באצטדיון "הארד רוק" (צילום: AP)

 

למעשה, ביממה האחרונה התגלו 215 נשאים נוספים, כך שמתוך כלל המקרים במדינה, 1,583 הם תושבי פלורידה ואילו 99 מהם אובחנו כחולי בקורונה במהלך ביקור במדינה.

מבחינת החלוקה הגיאוגרפית, ניתן לראות כי שני המחוזות הגדולים בפלורידה מובילים גם בדירוג מקרי הקורונה: כ-400 נשאים במיאמי-דייד ו-355 בבראוורד. מחלקת הבריאות של פלורידה אף הודיעה אמש כי מבין הנדבקים במחוז בראוורד ישנם פעוטה בת שנתיים ותינוק.

 

 

לגבי התינוק, גילו הוגדר ע"י מחלקת הבריאות כ-"0", כך שניתן לשער שמדובר בתינוק בן כמה שבועות בלבד (וככל הנראה הנדבק הצעיר ברחבי העולם). בדומה למקרה של הפעוטה, גם בנוגע לתינוק לא ידוע אם מדובר בהידבקות בתוך הקהילה, או שמא הידבקות מאדם שהגיע מחוץ לפלורידה.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, מוקדם יותר השבוע (צילום: AP)

 

כאמור, הנשיא טראמפ הכריז באופן רשמי על מצב חירום בפלורידה, וזאת כיומיים לאחר הבקשה שנשלחה ע"י המושל דה-סנטיס. כזכור, במכתב זה ציין המושל כי "בתי החולים, המרפאות ועובדי כוחות ההצלה כבר עתה מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים". עוד ציין דה-סנטיס כי פלורידה כבר הוציאה 208 מיליון דולר על דמי אבטלה ודרכי סיוע נוספים.

כעת, עם הכרזת החירום, יתאפשר לממשל הפדרלי לשלוח תוספת תקציבית לפלורידה. בנוסף, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) תיכנס לפעולה ותסייע במספר תחומים, לרבות סיוע באבטלה, ייעוץ פסיכולוגי לתושבים ומתן הלוואות ללא ריבית.

 

בדיקות הדרייב ת'רו באצטדיון "הארד רוק" (צילום: AP)

 

כזכור, ביום ראשון האחרון נפתח מרכז חדש לביצוע בדיקות לזיהוי הנגיף באחד ממגרשי החנייה של אצטדיון "הארד רוק" במיאמי גארדנס, אך באותו היום קיבלו במקום אך ורק עובדי בתי החולים וכוחות ההצלה. החל מיום שני, גם בני 65 ומעלה הסובלים מתסמינים הקשורים לקורונה יכלו להידבק באתר זה, והמושל הבטיח כי אתרי בדיקה נוספים ייפתחו בקרוב, לרבות אחד ב"מארלינס פארק" - אצטדיון הבייסבול הנמצא ממערב למרכז העיר מיאמי.

עוד הסביר המושל כי בשלב זה הוא מנסה להימנע מהכרזה על סגר במדינה. במקום, הוא סבור כי ניתן לבלום את התפשטות המגפה באמצעות התמקדות במחוזות שבהם יש הכי הרבה מקרים. ראוי לציין כי בשליש ממחוזות המדינה טרם דווח על מקרי קורונה.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE