הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אנחנו מוקד ההתפרצות ומקבלים יחס כמו שאר המדינות": זעם בניו יורק על מענקי תכנית הסיוע
לא כולם מאושרים מחבילת ההצלה הכלכלית בסך 2 טריליון דולר בעקבות משבר הקורונה אשר עברה אמש בהצבעה בסנאט. למרות שהתושבים אמורים לקבל סכום נכבד עבור פיצויי אבטלה וזכויות ביטוח, הרשויות טוענות כי הכספים המיועדים אליהם מהווים "טיפה בים" מול המציאות מולה הן מתמודדות

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, וראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, יצאו בטענות קשות כנגד בית המחוקקים על כך שהנתח שאמור להגיע אליהם, מתוך 2 טריליון דולר במסגרת תכנית הסיוע בעקבות משבר הקורונה, שאושרה בליל רביעי, אינה משקפת את המצב השורר בשטחם.

השניים הגדירו את הסכום המיועד בסך 5.1 מיליארד דולר כ-"נוראי" ו-"כלל לא קרוב למה שאנחנו באמת צריכים". 

המושל קואומו אמר לכלי התקשורת במהלך מסיבת עיתונאים שערך אמש, כי רק 1.3 מיליארד דולר יועברו לעיר ניו יורק, אשר חווה עד כה את ההתפרצות הקשה ביותר של המגיפה עם מעל 20 אלף מקרי הידבקות שכבר גבו 280 קורבנות. 

"הסנאט הגדיר את התכנית כסיוע לעסקים, לתושבים, ולרשויות המקומיות, ובכן אני אגדיר אותה כנוראית למדינת ניו יורק, וכטיפה בים מבחינה כלכלית עבור העיר ניו יורק", אמר קואומו, שקיבל בהמשך את תמיכתו של ראש העיר לדברים.

"העיר ניו יורק מהווה את מוקד התפרצות המחלה בארה"ב. אין אף מקום שנפגע יותר מאיתנו. הסיוע המיועד אינו אפילו קרוב למה שאנחנו צריכים על מנת להאבק במגיפה שמתפשטת בעיר הגדולה ברחבי המדינה", צייץ דה בלאזיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושבים בקווינס ממתינים שלשום לבדיקה לאבחון נגיף הקורונה בסמוך לבית החולים 'אלמהרסט'. צילום: גטי

יש לציין כי עיקר הטענות של קואומו ודה בלאזיו הן כנגד הסיוע לרשויות במצב חירום ולא ברמת התושבים שכן להם מוקצה סכום של יותר מ-40 מיליארד דולר ובתוכו 30.5 מיליארד דולר עבור פיצויי אבטלה ומימוש זכויות ביטוח   

"כעסו של המושל הוא על סכום הכסף שהרשות מקבלת לאחר שהיא כבר הוציא כמיליארד דולר במסגרת המאבק לצמצום התפשטות הנגיף", הסביר לכלי התקשורת, יועצו של קואומו, ריץ' אזופרדי

"מדוע לעזאזל ניו יורק, בה המגיפה הכתה בעוצמה יותר מכל אזור אחר בארה"ב, מקבל את אותו יחס כמו שאר המדינות, זה פשוט חסר היגיון", הוסיף אזופרדי.

מנהיג סיעת המיעוט הדמוקרטית בסנאט, הסנאטור מטעם מדינת ניו יורק, צ'אק שומר, היה מעורב באופן אישי במשא ומתן סביב תכנית הסיוע. לדבריו, למרות התלונות, מדינת ניו יורק מקבלת לא מעט.

 

אינו שבע רצון, בלשון המעטה, מתכנית הסיוע. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו במסיבת העיתונאים אמש. צילום: גטי

"אני חושב שזו תכנית אפקטיבית לכל המדינות. ברור שהיא הייתה יכולה להיות טובה יותר, אך היא עדיין עוצמתית. מיץ' מקונל (מנהיג סיעת הרוב הרפובליקנית בסנאט) הוא הסיבה לכך שלא קיבלנו אפילו יותר מזה. הוא חסם זאת בכל שלב לאורך הדרך".

מושל ניו יורק הוסיף כי הוא צופה אובדן הכנסה בסביבות 15 מיליארד דולר. "תגובתנו למגיפה כבר עלתה לנו מיליארד דולר והיא ככל הנראה תעלה עוד לא מעט מיליארדים עד לסיום המאבק מולה". 

מעל 30 אלף בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה במדינת ניו יורק. מתוכם 366 הלכו לעולמם עד כה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE