הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר הדחייה: פורסם מועד חדש להחלת תעודות ה-Real ID
אחרי שהנשיא טראמפ הזכיר בראשית השבוע כי בכוונתו לבקש לדחות את יישום התוכנית, היום הודיע באופן רשמי המשרד לביטחון המולדת כי התעודות החדשות ייכנסו לתוקף באוקטובר 2021, שנה בדיוק לאחר המועד המקורי

המשרד לביטחון המולדת (DHS) הודיע אתמול (חמישי) באופן רשמי כי מגפת הקורונה גרמה לכך שהחלת תעודות ורישיונות ה-Real ID נדחתה בשנה, וכעת המעבר יתרחש ב-1 באוקטובר 2021.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט המזכיר לנוסעים בנמל תעופה בארה"ב על השינוי שיתרחש בהמשך השנה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, ביום שני האחרון הנשיא טראמפ אמר במהלך מסיבת העיתונאים היומית שלו כי בכוונתו לפנות ל-DHS בבקשה לדחות את יישום התוכנית

חוק ה-Real ID חוקק ברמה הפדרלית כבר בשנת 2005. במסגרת החוק, משרדי הרישוי ב-50 המדינות (ובשווינגטון די. סי.) הוכרחו להנפיק רישיונות נהיגה ותעודות מזהות שעומדות בקריטריונים, שכוללים הוכחת אזרחות אמריקאית והוכחת כתובת מגורים במדינה המדוברת.

צ'אד וולף, השר לביטחון המולדת בפועל, פרסם את ההודעה הרשמית אמש שבה הסביר כי "הדחייה נחוצה כדי שהרשויות ברמה הפדרלית, מדינית ומקומית יוכלו להתרכז בבלימת התפשטות הקורונה. המטרה המיידית של ממשלת ארה"ב היא 'לשטח את העקומה', ואנחנו רוצים להסיר כל דבר שעלול להוות מכשול בדרך למטרה זו".

כאמור, תחילה התכוונו הרשויות בארה"ב להשתמש בתעודות החדשות החל מה-1 באוקטובר 2020. במסגרת השינויים, מי שיבקש לעלות על טיסת פנים, להיכנס לבית משפט פדרלי או מתקן צבאי כלשהו יצטרך להציג תעודת Real ID (או לחילופין, דרכון בתוקף). על אף שהחוק חוקק לפני עשור וחצי, החלתו נדחתה שוב ושוב בשל היערכות לא נכונה מצד משרדי הרישוי. 

נכון לתחילת השנה, הונפקו קרוב ל-95 מיליון תעודות Real ID, אך עדיין מדובר רק ב-34% מכלל אוכלוסיית ארצות הברית.

מוקדם יותר השנה הזהירו נמלי התעופה המובילים בארצות הברית מפני כאוס מוחלט שעלול להתרחש אם המעבר ל-Real ID יתבצע כמתוכנן בהמשך השנה, והם קראו לדחות את מועד החלת החוק ללא כל קשר לקורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE