הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא אכנע לקורונה!": בת 90 גברה על המגיפה שקטלה עשרות מטופלים שאושפזו לצידה
ג'נבה ווד סירבה להרים ידיים גם בזמנים בהם החריף מצבה. בני משפחתה שעטפו אותה לאורך כל הדרך סיפרו על נחישותה כמתכון להצלחה מול המחלה וביקשו להעביר מסר:"הידבקות בנגיף אינה בהכרח גזר דין מוות לאדם מבוגר ולא לאף אחד. תחששו יותר מהפצת המחלה"

קשישה בת 90 אשר נדבקה בנגיף הקורונה במרכז הסיעודי לייף קר, שבקירקלנד, במדינת וושינגטון, הבריאה בימים האחרונים מהמחלה. המתקן הרפואי בו אושפזה, היווה את מוקד התפרצות הקורונה הראשון בארה"ב, זאת בעקבות מותם של עשרות מטופלים שנחשפו למחלה.

ג'נבה ווד אושפזה במוסד הסיעודי בחודש ינואר האחרון לאחר שעברה התקף לב. היא שרדה את האירוע אך אולם אז החלה לסבול מחום גובה, במה שהתברר כאחד ממקרי ההידבקות בקורונה מהראשונים ברחבי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי האושר לצד המשפחה. צילום פייסבוק

לאורך כל התקופה, משפחתה הייתה חרדה לגורלה לאור היותה בקבוצת סיכון בשל גילה, זאת בזמן שלפחות 37 בני אדם שאושפזו במקום, לא שרדו את המחלה, אולם ווד הגיבה באופן אחר לנגיף.

"אני הולכת להילחם במחלה למען משפחתי ואהיה מקור לגאווה עבורם", כתבה להם מבעד לשמשה בזמן ההסגר בחדר בית החולים.

ווד היא אם לחמישה, סבתא ל-11 נכדים, סבתא רבה ל-12 נינים וסבתא רבה רבה לשלושה בני נינים. לדברי קרובת משפחה, אהבת המשפחה עטפה אותה בכל מהלך שעשתה טרם המחלה וכך היה גם בזמן ההתמודדות.

למרות רצונם העז, בני המשפחה לא יכלו להיות לצידה בזמן ששכבה במיטתה בבית החולים, מחשש להידבקות. בשל כך, בנה תיקשר עמה באמצעות כתיבה מבעד לשמשת חלון חדרה שכן היא התקשתה לשמוע אותו.

בהמשך מצבה החריף והיא הועברה לחדר בסמוך לחולה קורונה נוסף. כאן כבר נחסמה האפשרות לתקשורת באמצעות כתיבה אלא רק דרך שיחות וידאו.

 

קמי לצד אמה ג'נבה בצילום נוסף שהועלה לפייסבוק 

לדברי קרובת משפחתה, גם ברגעים של התדרדרות, ווד מעולם לא הרימה ידיים. "באחת הפעמים היא נפנפה בידיה באוויר וצעקה 'אני עוד לא מתתי! אמות מצמא לפני שאכנע לקורונה!'.

ואכן, ב-22 במרץ, בדיקה נוספת שערכה ווד העלתה תוצאה שלילית וימים ספורים לאחר מכן, היא חזרה להיות בקרב משפחתה.

בתה קמי, העלתה לפייסבוק פוסט עם תמונות המתעדות את המפגש. "היא החלימה מהנגיף ומקבלת חיבוקים", כתבה.

בהמשך ביקשה קמי להעביר מסר לציבור על החוויה שעברה לצד אמה: "הידבקות בנגיף אינה בהכרח גזר דין מוות לאדם מבוגר ולא לאף אחד. תחששו יותר מהפצת המחלה. זוהי קריאת השכמה לדאגה של איש לרעהו. עשו דברים חיובים על מנת לסייע לאחרים"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE