הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדענים טוענים: "התפרצות עתידית נוספת היא בלתי נמנעת"
עונת הקיץ והטמפרטורות החמות ככל הנראה יביאו לסופו של המשבר הנוכחי, וקטילתו של הוירוס המאיים על מרקם חיינו. עם זאת, האם יש אמת בנבואת המעדנים המצביעים על מחזוריות עוניתית

המשבר אמנם עוד בעיצומו, אך קיים סיכוי גדול שמחזור וירוס הקורונה הוא עונתי, אפשרות המדגישה כמה חשוב למצוא חיסון וטיפול יעיל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

המדענים טוענים כי הוירוס תופס תאוצה בחציו הדרומי של כדור הארץ, שם עונת החורף ממשמשת ובאה.

"מה שאנו עדים לו עכשיו... בדרום אפריקה ובמדינות אחרות תחת קו המשווה, אנו עדים לעליה במספר המקרים עם תחילתה של העונה הקרה," המדען אנתוני פאוסי מסביר.

"ואם, למעשה, תהיה שם התפרצות משמעותית, התפרצות עתידית באזורנו נראית בלתי נמנעת".

"עובדה זו מדגישה את הדחיפות והצורך במאמצינו למצוא חיסון, לנסותו במהירות ולדאוג שיהיה מוכן לסבב המחלה הבא".

בימים אלה, קיימים שני חיסונים פוטנציאלים שנכנסו לשלב ניסיוני – אחד בארצות הברית ואחד בסין – הם יכולים לקחת בין שנה לשנה וחצי עד שיושלמו וייושמו.

גם דרכי טיפול שונות נבחנות על ידי המדענים – תרופות חדשות ותרופות שקיבלו תכלית חדשה, לרבות תרופה נגד מלריה (כלורוקין והידרוקסי-כלורוקין).

 

סבב שני? אנתוני פאוסי

"אני יודע שאנו נצלח הפעם במיגור המגפה, אך עלינו להיערך לסבב נוסף", סיכם המדען.

הערותיו של פאוסי, המציעות כי מזג אוויר קר תורם להתפשטות הנגיף, לעומת תנאיי אקלים חמים ולחים, תואמות לממצאי מחקר סיני – מחקר המחכה לבחינה ובקרה של הקהילה המדעית – שהגיע לאותן המסקנות.

המדענים גורסים כי הסיבות לכך הם: שרידות ארוכה של הוירוס (טיפות זיהומיות) באוויר, בתנאי מזג אוויר קרים - תנאי אקלים אשר בד בבד מחלישים את מערכת החיסון האנושית. סיבה נוספת נוגעת לזמן הימצאותו של הנגיף על גבי משטחים, סביר להניח משום ששכבת המגן השומנית העוטפת את הוירוס מתייבשת במהירות גבוהה יותר.

 

"אני יודע שאנו נצלח הפעם במיגור המגפה, אך עלינו להיערך לסבב נוסף" - אנתוני פאוסי, מדען אמריקני בכיר

יחד עם זאת, קצב הדבקה מצומצם אינו מצביע בהכרח על קטילתו של הוירוס – באוסטרליה לדוגמא נרשמו 2,500 מקרי קורונה מאושרים ו-8 מקרי מוות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE