הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלפי מקרים בלתי מאובחנים: האם קליפורניה בדרך להיות ניו יורק הבאה?
בעיר ניו יורק ישנם עשרות אלפי חולי קורונה כבר, לעומת לוס אנג'לס בה 'רק' כ-1,500 איש אובחנו עם הנגיף, כשבקליפורניה כולה המספר רק חצה עתה 4,000 ובכל זאת ישנם התוהים, האם לוס אנג'לס היא ניו יורק הבאה?

גורמים רשמיים הזהירו השבוע כי משבר הקורונה במדינת קליפורניה עלול לעלות בחומרתו מזה של ניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רחובות שוממים (צילום: ניו יורק פוסט)

נכון לאמש בשעות הצהריים כ-4,533 מקרי COVID-19 דווחו בגולדן סטייט, ביניהם כ-91 מקרי מוות, כך לפי פרסום של עיתון הלוס אנג'לס טיימס.

כשבמחוז לוס אנג'לס לבדו ישנם למעלה מ-1,500 מקרים, ביניהם כ-26 מקרים שנגמרו במוות.

מספרים אלה עדיין פחותים בהרבה מאלה של ניו יורק בה ישנם למעלה מ-44,000 מקרים, כולל 25,000 בעיר עצמה אך ברברה פרר, מנהלת שירותי הבריאות במחוז LA, מסרה כי שיעור התמותה במחוז גבוהים מהממוצע הארצי, ועומדים על כ-1.8%, שיעור גבוה מזה של העיר ניו יורק.

עם זאת כידוע, לוס אנג'לס בדקה מספר פחות של בני אדם מניו יורק, ומספרם האמיתי של הנבדקים ייתכן והינו גבוה בהרבה. 

 

ניו יורק, הפכה לעיר בעלת מספר החולים הגבוה בעולם (צילום: ניו יורק טיימס)

"אם כל אדם שנבדק בנגיף הקורונה הדביק שני אנשים בתוך שבועות אנו עלולים להיות עם למעלה ממיליון מקרים במחוז LA", הוסיפה פרר.

גם ראש עיריית לוס אנג'לס אריק גרסטי לא נשמע אופטימי במיוחד, כשנשאל "האם לוס אנג'לס היא ניו יורק הבאה?", הוא השיב "כן, כפי שניו יורק היא האיטליה הבאה, ואיטלה הייתה אירן הבאה, שהייתה סין הבאה. ולא משנה היכן אתה חי, אתה הבא בתור". 

בסן פרנסיסקו, ראשת העיר לונדון בריד העריכה כי ישנם למעלה מ-1,500 יותר מכונות הנשמה, ו-5000 יותר מיטות בית חולים פנויות, אך הוסיפה כי למרות ההערכות המשמעותית "ייתכן ולמרות כל מאמצינו, אנו נעמדים מול תרחיש דומה לזה אותו אנו וראים לנגד עייננו בניו יורק.

ואם בניו יורק עסקינן, היום נודע כי נשיא ארה"ב שוקל להכריז על עוצר כללי במדינה הצפון מזרחית, ולצרף לכך גם את מדינת ניו ג'רזי. נראה כי הנשיא מבין שאם ברצונו למנוע תרחישים דמויי איטליה בעיר ניו יורק, סגר כללי, הינה האופציה היחידה. 

במקביל כוחות חירום רפואיים כבר עגנו בחופי ניו יורק, ועימם עשרות אלפי טונות של ציוד רפואי הכרחי הנשמר למקרי חירום מסוג זה, כשנשיא ארה"ב שהורה על שליחת הציוד גם יצא לטוויטר כדי להורות לחברות המכוניות פורד וג'נרל מוטורוס לפתוח מחדש את מפעליהם מיד ולהתחיל בייצור מכונות הנשמה.

גם מושל ניו יורק אנדרו קואמו, שכדברי הנשיא "עובד קשה מאד", הודיע כי אנשי ניו יורק מתכוונים להילחם בנגיף ואף השתמש בביטוי "לקרוע לו את התחת", באחד הראיונות שהעניק לתקשורת האמריקנית. 

עם זאת, כידוע לא רק גורמים ממשלתיים מבקשים להילחם בנגיף, חברות מעמק הסיליקון כאמזון, טסלה, מייקרוסופט, כולן בחרו להציע שירותים במחירים פחותים או מוזלים, או לחילופין לתרום מכיסם למאמץ המלחמתי דרך רכישת מסיכות (אילון מאסק), או פתיחת שירותי הקריאה באמזון לילדים (ג'ף בזוס), במקביל ביל גגייטס עצמו מממן עשרות מחקרים המתמקדים בניסיון למצוא תרופה למחלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE