הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבל כבד בקהילה היהודית בניו יורק: הלך לעולמו הפצוע הקשה מפיגוע הדקירה בחנוכה
במשך 3 חודשים נלחמו הרופאים על חייו של יוסף נוימן ז"ל, וזאת לאחר שנפגע מראשו מסכין מצ'טה. על אף המאמצים הרבים, אתמול הוא נפטר בגיל 72; אל כתב האישום של מבצע פיגוע הדקירה, שהכחיש את המיוחס לו עד כה, צפוי להתווסף סעיף של רצח

שלושה חודשים לאחר שנפצע באורח אנוש במהלך פיגוע הדקירה בביתו של רב מהעיירה מונסי שבניו יורק, אתמול (ראשון) הלך לעולמו יוסף נוימן ז"ל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוסף נוימן ז"ל (צילום: מש' נוימן / Shutterstock)

 

נוימן בן ה-72 נפגע בראשו כאשר אדם חמוש במצ'טה פרץ לבית ב-28 בדצמבר, והוא נחשב לפצוע הקשה ביותר בפיגוע הדקירה. כעשרה ימים לאחר הפיגוע, משפחתו של נוימן פרסמה הודעה לפיה "רופאיו אינם אופטימים בנוגע לסיכויים שישוב להכרה מלאה".

עוד הוסבר בהודעה כי להב סכין המצ'טה חדר את הגולגולת של נוימן ופגע במוחו, וזאת מעבר לפגיעה נוספת בזרוע וביד: "מצבו של אבינו כה חמור שהרופאים החליטו להתרכז בפגיעה במוח, ועד כה הוא לא עבר ניתוח לאיחוי השברים ביד", מסרה משפחתו.

נוימן ז"ל הותיר אחריו שבעה ילדים, "נכדים רבים", נין אחד, כמו גם אחים ואחיות. בזמנו, בני המשפחה ביקשו מהקהילה היהודית כולה לגשת לרשתות החברתיות ולספר על החוויות האנטישמיות שעברו: "תייגו את החוויות שלכם עם ההאשטג MeJew#. לא נאפשר למתקפה הזו להישכח, ועלינו לעשות ככל שביכולתנו כדי לשים סוף לשנאה בכל צורותיה".

 

בית של הרב בו נדקרו חמישה מתפללים בעת הדלקת נרות חנוכה (צילום: AP)

 

כזכור, כ-100 איש חגגו את חג החנוכה בביתו של הרב חיים רוטנברג. שניות ספורות לאחר שבנו של הרב הדליק את נרות החג, גרפטון תומאס בן ה-37 נכנס לבית בריצה, צעק "אף אחד לא יוצא מפה" והחל במסע הדקירות. החשוד אף כפר באשמה כאשר כתב אישום ובו 5 סעיפים של ניסיון לרצח ופשעי שנאה הוגש נגדו. כעת צפויים שינויים לכתב האישום, שיכלול סעיף אחד של רצח.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE