הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל מהשבוע: בדיקות קורונה מהירות יישלחו לבתי החולים והמרפאות
ערכת הבדיקה המהפכנית מסוגלת להניב תוצאה חיובית בתוך כ-5 דקות ותוצאה שלילית בתוך כ-13 דקות. החברה שעומדת מאחורי המכשיר טוענת שהיא מסוגלת לייצר 50 אלף מדי יום, וכבר ביום רביעי הם יגיעו לבתי החולים ברחבי ארה"ב. הנשיא טראמפ: "משנה את כלל המשחק לחלוטין"

רשויות הבריאות הפדרליות אישרו ביום שישי האחרון בדיקה חדשה לזיהוי נגיף הקורונה, המסוגלת לספק תוצאה בתוך כרבע שעה. מוקדם יותר היום (שני) נודע כי כבר בהמשך השבוע הבדיקות יתחילו להגיע למרפאות ולבתי החולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ מציג את הבדיקה החדשה, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

הבדיקה החדשה צפויה לסייע להגביר את הקצב שבו מתבצעות בדיקות הקורונה בארה"ב, אך עדיין קיים מחסור עצום בציוד רפואי, לרבות הציוד שבעזרתו נאספות דגימות לבדיקות.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את הבדיקה החדשה לאחר סדרת ניסויים שנערכו בשבועות האחרונים. החברה שעומדת מאחורי הבדיקות - מעבדות אבוט - מסרה היא היא מסוגלת לייצר ולשלוח 50 אלף בדיקות מדי יום כבר מה-1 באפריל, כלומר מחרתיים.

עוד אמרו בחברה כי כל הפלטפורמה של הבדיקה שוקלת פחות מ-7 פאונד, או כ-3 ק"ג, כך "שניתן לשלוח אותן למקומות שהכי זקוקים להן". בנוסף, הוסבר כי תוצאה חיובית מתקבלת בתוך כ-5 דקות, כאשר תוצאה שלילית מתקבלת בתוך כ-13 דקות.

 

 

"זו תהיה בדיקת הקורונה המהירה ביותר שקיימת היום", הסביר ד"ר ג'ון פרלס, סגן נשיא חטיבת המחקר ופיתוח במעבדות אבוט. 

הנשיא טראמפ התייחס אף הוא לבדיקה החדשה, שאותה הציג במהלך מסיבת העיתונאים היומית שערך מוקדם יותר היום. "זו בדיקה שמשנה את כללי המשחק", הוא אמר.

 

 

כזכור, רק בשבוע שעבר אישר ה-FDA לעשות שימוש בבדיקות קורונה נוספות, שאת תוצאותיהן מקבלים בתוך כ-45 דקות. לשם השוואה, במעבדות "רגילות" מקבלים את תוצאות הבדיקות בתוך שעות, ולעיתים רק בתוך ימים.

 

ערכת הבדיקה החדשה ששוקלת כ-3 ק"ג בלבד (צילום: מעבדות אבוט)

 

לפי מומחים למחלות זיהומיות, על ארה"ב לבצע בין 100 אלף ל-150 אלף בדיקות קורונה מדי יום כדי להכיל את התפרצות הנגיף. על אף שלא קיימים נתונים ברמה הלאומית, ההערכות בארה"ב הן שכיום מבוצעות בין 80 אלף ל-90 אלף בדיקות בלבד. התוספת היומית הצפויה של כ-50 אלף תסייע לסגור את הפער, אך ב-FDA עדיין מעוניים לאשר בדיקות של חברות נוספות.

 

הנשיא טראמפ מציג את הבדיקה החדשה, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE