הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'אופטימיות זהירה': מדענים יצרו מודל תלת-ממדי של החלבון המקשר המצוי על גבי וירוס הקורונה
על אף שהמודל לא ממש דומה לתמונות של הנגיף שכבר ראינו - הוא מאפשר לדמיין כיצד שינויים גנטיים בחלבון המקשר יוצרים זיזים וחריצים המשנים את הדרך בה נצמד הנגיף לתאי גופנו

מבחינה היסטורית, בכל פעם שהעולם, והמין האנושי, נחשף במחלה חדשה, מדענים מכל קצוות תבל נכנסים לפעולה ומנסים להבין אותה עד כמה שאפשר, בתקווה לספק דרכים חדשות לעזור ולסייע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מודל תלת ממדי של החלבון המקשר של וירוס הקורונה

החוקרים מאוניברסיטת מינסוטה עשו בדיוק את זה – הם בחנו מקרוב את החלבון "הזיזי" המצוי על גבי וירוס הקורונה; החוקרים מקווים שממצאי המחקר יסייעו במציאת טיפול יעיל ואפקטיבי למחלה.

"באופן כללי, בחינת החלבונים הוויראליים חשובה מאוד, שכן באמצעותם הווירוס נקשר לתאים אנושיים. אנו יכולים ליצור תרופה שתזהה ותחסום אותם", מבהיר החוקר פאנג לי.

צוות החוקרים יצר מודל תלת ממדי של אותו חלבון.

על אף שהמודל לא ממש דומה לתמונות של הנגיף שכבר ראינו, הוא מסייע רבות לביולוגים – הוא מאפשר להם לדמיין כיצד שינויים גנטיים בחלבון המקשר יוצרים זיזיםן וחריצים שונים, שינויים המשנים את הדרך בה החלקיקים הזיהומיים נצמדים לקולטני התאים האנושיים.

 

 

הצוות מצא כי לזן של נגיף הקורונה (SARS-CoV-2) שינויים גנטיים היוצרים זיזים\חריצים דחוסים ומרוכזים יותר, בהשוואה לנגיף הסארס – זו אולי הסיבה לקצב ההדבקה המהיר.

הצמדותו החזקה לקולטנים שעל תאינו עוזרת לנגיף להתפשט ולהדביק אנשים רבים.

החוקרים מקווים שפועלם יסייע במציאת תרופה וחיסון למחלה.

יחד עם זאת עלינו להיות זהירים, אומרים החוקרים. מחקרים מסוג זה משתנים ללא הרף, ולמרות שהמודל נראה מבטיח, המחקר בחן אך קטעים קטנים מהחלבון המקשר – באמצעותו נצמד הנגיף לתא הבריא – ועל כן סביר להניח שקיים מידע נוסף שעלינו לגלות בדרך למציאת תרופה.

אנו בטוחים שאינספור מדענים בעולם עובדים עכשיו במרץ במטרה לחשוף את אותה אינפורמציה חמקמקה וחשובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE