הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ: "היערכו לשבועיים קשים במיוחד"
דבריו של הנשיא מגיעים בעקבות התחזית הקודרת לפיה לפחות 100 אלף אמריקאים ימותו בעקבות הידבקות בקורונה, גם במידה שהנחיות רשויות הבריאות יימשכו. "אנחנו נעבור את השבועיים הקשים ביחד", הדגיש הנשיא והסביר כי ללא הנחיית "הישארו בבית", מניין הקורבנות עלול היה לטפס ל-2.2 מיליון

בין 100 אלף ל-240 אלף מתושבי ארה"ב עלולים למות בעקבות הידבקות בקורונה חרף הנחיות רשויות הבריאות בנוגע לשמירה על ריחוק חברתי, כך הודיעו מוקדם יותר היום (שלישי) בכירי הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים שערך בבית הלבן, לפני זמן קצר (צילום: AP)

 

הנשיא טראמפ קרא לעם האמריקאי להיערך ל"שבועיים קשים במיוחד", אך במקביל הוא ביקש להפגין מעט אופטימיות ואמר שבקרוב המדינה "תראה את האור בקצה המנהרה". עד כה, כ-187 אלף בני אדם בארה"ב נדבקו בנגיף, וכ-3,800 מתו בעקבות ההידבקות.

"אני רוצה שכולם בארה"ב יהיו מוכנים לימים הקשים שעומדים לפנינו. אנחנו נעבור את השבועיים הקשים ביחד", אמר הנשיא והוסיף כי "זה קריטי שכולם יפעלו לפני ההנחיות. זה עניין של חיים ומוות".

 

 

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, וד"ר דבורה בירקס, בכירה בכוח המיוחד שהוקם בבית הלבן, הסבירו כי התחזית הקשה - בין 100 אלף ל-240 אלף הרוגים - עלולה להפוך למציאות למרות ההנחיות לסגור את העסקים שאינם חיוניים. עם זאת, ללא הנחיה ברורה של משרד הבריאות, מניין הקורבנות עלול לזנק באופן ניכר ולעמוד על טווח של כ-1.5 מיליון עד 2.2 מיליון.

 

ד"ר דבורה בירקס, בכירה בכוח המיוחד שהוקם בבית הלבן (צילום: AP)

 

כזכור, שלשום (ראשון) הנשיא טראמפ הודיע כי הוא מאריך את ההנחיות לשמור על ריחוק חברתי, לאפשר לעבוד מהבית ועוד, במשך שלושים ימים נוספים (עד סוף אפריל).

מדובר בפניית פרסה עבור הנשיא, שכן רק בשבוע שעבר הוא ציין את ה-12 באפריל - חג הפסחא - כתאריך היעד ל"פתיחה מחדש" של ארצות הברית. "אני אשמח אם המדינה תיפתח מחדש עד חג הפסחא", הוא אמר ביום שלישי האחרון. כאמור, הנשיא שב והדגיש כי ארה"ב תצליח להתגבר על משבר הקורונה, אך חזר על האמירה לפיה "אנחנו נעבור שבועיים קשים במיוחד" במהלך מסיבת העיתונאים שערך.

חשוב להסביר כי לפי ההערכות, מקרי המוות כתוצאה מקורונה יימשכו אל תוך הקיץ. עם זאת, ד"ר פאוצ'י וד"ר בירקס אמרו שהממשל הפדרלי "עושה מאמצים גדולים כדי לוודא שהמספר יהיה נמוך ביחס לתחזית". ד"ר בירקס הוסיפה כי "אין שום תרופת פלא, אלא רק שינויים בהתנגות של התושבים. אותן הנחיות כמו 'הישארו בבית' הם אלה שמסוגלים לשנות את פני המגפה", היא אמרה.

 

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות (צילום: AP)

 

ולמרות זאת, טוען ד"ר פאוצ'י, "עלינו להיות מוכנים לכמות מתים כה גבוהה. אף אחד לא יכחיש כי אנחנו נמצאים במשבר גדול ביותר", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE