הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נהג קטר בנמל לוס אנג'לס נעצר בעקבות ניסיון לפגוע באוניית בית חולים
למרבה המזל, לא היו נפגעים באירוע המשונה שהתרחש אתמול בדרום העיר. נהג הקטר, תושב כבן 44, הועבר ל-FBI. בחקירתו טען כי האונייה מבצעת משימה חשאית "הקשורה להפיכה שלטונית". אם יורשע, הוא עלול להישלח ל-20 שנות מאסר

נהג קטר העובד בנמל לוס אנג'לס נעצר אתמול (שלישי) לאחר שגרם לרכבת לרדת מהפסים במכוון, וזאת במטרה לפגוע באוניית בית החולים שנשלחה לעיר כדי לסייע עם משבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע, אתמול בנמל לוס אנג'לס (צילום: אינסטגרם)

 

הנהג - אדוארדו מורנו בן ה-44 - הועבר הבוקר (רביעי) לידי סוכני ה-FBI, שצפויים לעשות שימוש בסעיף ישן בחוק האמריקאי הקרוי "train wrecking", דהיינו הריסת רכבת.

לפי הדיווחים, מורנו הודה בפני חוקריו כי גרם לרכבת להאיץ על אף שהתקרב לסוף המסילה. לדבריו, הוא סבור כי האונייה מבצעת משימה חשאית "הקשורה להפיכה שלטונית". עוד הוסבר ע"י משרד התביעה הפדרלי כי החשוד "רצה שאנשים 'יתעוררו', וקיווה למשוך תשומת לב לעניין באמצעות מעשיו".

האירוע המשונה התרחש בסביבות השעה 12:30 בצהרי יום שלישי, ולפי הדיווחים הרכבת נעצרה במרחק של כ-250 מטר בלבד מהאונייה, וזאת לאחר שפרצה מספר מחסומים שהוצבו בדרך. למרבה המזל, לא היו נפגעים.

מונרו אף ניסה לברוח מזירת האירוע, אולם הוא נעצר ע"י שוטרי משטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP), שבמקרה הוצבו במקום כדי לסייע באבטחה. 

 

אוניית בית החולים "מרסי" מגיעה לנמל לוס אנג'לס, בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

כזכור, בראשית השבוע הקודם הורה הנשיא טראמפ לשגר את אוניית בית החולים - ה-USNS Mercy - לנמל לוס אנג'לס, וזאת בשל החשש מפני קריסת מערכת הבריאות בעיר. ביום שישי האחרון הגיעה אוניית חיל הים אל הנמל, וכבר למחרת המטופלים הראשונים הועברו אליה. חשוב לזכור כי רק חולים שאינם קשורים לקורונה מאושפזים באונייה, שכן אין בה את היכולת לבצע בידוד כמו בבתי החולים הרגילים.

כאמור, החשוד הועבר לרשויות החוק הפדרליות. אם יורשע, הוא עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח בבית כלא פדרלי במשך 20 שנים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE