הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המרכז לבקרת מחלות ומניעתן שוגה": מומלץ להתמגן במסכה בעת שהיה במרחבים ציבוריים
בניגוד למדיניותו של הגוף הממשלתי ובהתאם לגילוים החדשים בנוגע לאופן ההדבקה - גם באמצעות אירוסולים זיהומיים המצוייים באוויר - המדענים מעדכנים את הוראות הבטיחות

מנהל המרכזים לבקרת מחלות ולמניעתן (סי.די.סי), ד"ר רוברט רדפילד התראיין לרשת NPR הציבורית, הוא אמר שעם חשיפת פרטים חדשים אודות המחלה החדשה, החוקרים באמריקה גורסים כי נגיף הקורונה מידבק פי שלוש, בהשוואה לנגיף השפעת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"על סמך הגילויים החדשים, החוקרים מאשרים כי חלק משמעותי מהנדבקים אינם חווים תסמינים," אומר רדפילד. "25%, זהו חלקם המשוער של אותם הנדבקים. מדובר בנתון חשוב שכן הוא מצביע על מספר משמעותי של חולים ללא סימפטומים התורמים להמשך ההתפרצות".

למול הצהרת הסי.די.סי, לפיה הנגיף אינו מועבר מאדם לאדם באמצעות אירוסולים (חלקיקים מיקרוסקופיים זיהומיים הנתלים באוויר שבסביבתו של אדם חולה), מדענים אמריקנים רבי מעלה מעלים טענות הפוכות – המספר הגבוה של נדבקי הקורונה שאינם חווים תסמינים מצביע על העובדה שאין די בשיעול (בסמיכות לאדם בריא) כדי להביא להדבקה ההמונית לה או עדים. אדם בריא יכול להידבק דרך נשימה, או על ידי שהייה במקום סגור עם אדם חולה, עם או בלי תסמינים.

בהמשך לכך, הסי.די.סי ככל הנראה ימליץ בקרוב על חבישת מסכה במרחבים הציבוריים. רדפילד מעדכן כי הנחיות תואמות נבחנות בשעות אלו ממש.

לפי ד"ר בנג'מין קואולינג, מומחה לחקר מגפות באוניברסיטת הונג קונג, רצוי להתמגן בכיסוי פנים, מכל סוג שהוא, בעת השהייה מחוץ לבית. לשיטתו, קביעתו של המרכז האמריקני, לפיו הנגיף מועבר באמצעות טיפות זיהומיות בלבד, שגויה. "ארגון הבריאות העולמי טען – וממשיך לטעון – כי הידבקות אינה מתרחשת באמצעות אירוסולים. מדיניות מבלבלת מאוד".

ד"ר ג'פרי שאמן, מומחה למחלות זיהומיות מאוניברסיטת קולומביה, מדבר על "הנזילות" המיוחסת להגדרת אותו מצב בו חולה אינו חווה סימפטומים (asymptomatic). "אין לכך הגדרה מוסכמת, ואתה יכול לחשוב לעצמך, 'רגע, זה די מגוחך: או שיש לך סימפטומים או שלא'."

הבעיה נובעת מסף רגישות המשתנה מאדם לאדם – היכולת להבחין מתי עולה החום ואם, למשל, מדובר בדבר חולף, או האם ניתן לייחס את השיעול לאלרגיות עונתיות או עישון, או לדבר חדש. מדובר בנגיף כה חדש, קשה אפוא לחזות כמה מאותם מקרים 'ללא סימפטומים' הם מקרים בהם תקופת הדגירה של הנגיף ארוכה במיוחד.

בשורה התחתונה הוא אומר, "אנשים רבים מעברים את הנגיף, כלל מבלי לדעת".

נכון לעכשיו, הסי.די.סי מחזיק בהנחה כי – בדומה לווירוסים נשימתיים אחרים – גם הוא עונתי, הנחה שאם תתממש תאפשר להם לחקור את התנהגותו של הוירוס במדינות בהם קצב ההדבקה נותר נמוך.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE