הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נערכים לתרחיש האימים בארה"ב: הפנטגון פועל להשגת מאה אלף שקי גופות
אמש הודה הנשיא טראמפ כי ההערכות צופות מאות אלפי קורבנות ממגיפת הקורונה וקרא לציבור להתכונן לשבועיים קשים במיוחד. סוכנות FEMA שעומדת מאחורי המהלך הסבירה שהוא נובע בעקבות בקשת המדינות בהם עוצמת ההתפרצות גבוהה

מטה משרד ההגנה האמריקאי החל לפעול לאגירת מאה אלף שקי גופות, לבקשת פקידי מנהל החירום הפדרלי, כחלק מהערכות בעקבות העליה החדה במספר מקרי המוות ממגיפת הקורונה.

אתר בלומברג מדווח, כי לפנטגון יש כבר 50 אלף שקי גופות הנעשים בהם שימוש, אולם כעת הכוונה היא להכפיל את הכמות. בשלב זה אין תאריך מדוייק ליעד השגת הכמות אולם סוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA), מעוניינים בהם בהקדם האפשרי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פינוי גופותיהם של קורבנות מגיפת הקורונה בברוקלין, ניו יורק

כתוצאה מכך, הפנטגון קרוב להשגת היעד בטווח הקצר. דובר FEMA מסר בתגובה לדיווח כי "הסוכנות לוקחת בחשבון את מאמצי מדינות רבות בארה"ב להערך למקרי התמותה הגוברים, ופועלת על פי תמונת מצב זאת. התכנונים עבור צרכים עתידים נלקחים מאוד ברצינות על ידי FEMA ואנו עובדים עם מערכות הבריאות הממשלתיות והמקומיות על מנת לעמוד בדרישות המתבקשות באזורים בהם יש התפרצות".

אמש הודיעו בכירי הממשל בראשות הנשיא טראמפ, כי בין 100 אלף ל-240 אלף מתושבי ארה"ב עלולים למות בעקבות הידבקות בקורונה חרף הנחיות רשויות הבריאות בנוגע לשמירה על ריחוק חברתי.

הנשיא קרא לעם האמריקאי להיערך ל"שבועיים קשים במיוחד", אך במקביל הוא ביקש להפגין מעט אופטימיות ואמר שבקרוב המדינה "תראה את האור בקצה המנהרה". עד כה, כ-215 אלף בני אדם בארה"ב חלו במגיפת הקורונה, שגבתה כבר מעל 5,000 קורבנות.

ביממה האחרונה אובחנו ברחבי המדינה מעל 26 אלף חולים חדשים, וכן הלכו לעולמם יותר מ-1,050 בני אדם. בשני המקרים מדובר בשיא יומי שמסמל מגמה מדאיגה במיוחד.

 

הנשיא טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים שערך אמש בבית הלבן (צילום: AP)

"אני רוצה שכולם בארה"ב יהיו מוכנים לימים הקשים שעומדים לפנינו. אנחנו נעבור את השבועיים הקשים ביחד", אמר הנשיא והוסיף כי "זה קריטי שכולם יפעלו לפני ההנחיות. זה עניין של חיים ומוות".

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, וד"ר דבורה בירקס, בכירה בכוח המיוחד שהוקם בבית הלבן, הסבירו כי התחזית הקשה - בין 100 אלף ל-240 אלף הרוגים - עלולה להפוך למציאות למרות ההנחיות לסגור את העסקים שאינם חיוניים. עם זאת, ללא הנחיה ברורה של משרד הבריאות, מניין הקורבנות עלול לזנק באופן ניכר ולעמוד על טווח של כ-1.5 מיליון עד 2.2 מיליון.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE