הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ללכת שבי אחריה
נטלי קריים-לוי מאוהבת בנדל"ן מאז שנכנסה לתחום והחלה לדפוק על דלתות כדי שיכירו אותה. היום היא נחשבת לאחת הברוקריות המומלחות והמצליחות בתחום והיא זוקפת זאת לתשוקתה האמיתית למקצוע ולתענוג שהיא שואבת מכך שהיא עוזרת ללקוחותיה להתקדם לשלב הבא בחייהם

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם תשאלו בנורת׳ הוליוויד מי זאת נטלי קריים-לוי, רוב הסיכויים שתושבי האזור יגידו לכם: ברוקרית הנדל״ן.

"אני מכירה את כל הבתים שיוצאים לשוק באיזור שלי ורבים מהם מכרתי או עזרתי ברכישתם", מספרת נטלי בחיוך, "כשעברנו לשכונה, הלכתי מבית לבית ודפקתי על דלתות. אני זוכרת שהייתי אז בהריון בחודש השביעי שלי. מאז, אני כל שנה עושה אירועים שונים לקהילה, ב-4 ביולי אני מביאה Ice Cream Truck ומחלקת גלידות לכל התושבים, ב-10 באפריל עשיתי גראג' סייל לקראת פסח כך שאנשים שרוצים להתפטר מדברים מיותרים בבית, יכלו למכור אותם. פרסמתי שלטים וכולנו עשינו ביחד גראג' סייל וכך אנשים פשוט יכלו לעבור מבית לבית בשכונה".

שמה של נטלי קריים-לוי הולך לפניה למרות שהגיעה למקצוע הנדל"ן כמעט במקרה. "למדתי עסקים בינלאומיים ופיננסים באוניברסיטת USC, חשבתי להיכנס לעולם ההשקעות, אבל אז בסביבות 2008-2009 חלה מפלת הנדל"ן וכל הבנקים קרסו, נשארתי עם תואר אבל בלי עבודה בתחום שלי. אבא שלי, משה קריים, הוא בעל אחת החברות הגדולות בארה"ב לתכשיטים ויהלומים ורצה שאנהל את העסק שלו אבל אני לא הרגשתי תשוקה לנושא, רציתי לסלול לעצמי את הדרך".

בעוד אחיה ואחותה הצעירים, דזי וג'סטין, השתלבו בכיף בעסק המשפחתי לתכשיטים, מצאה נטלי עבודה בחברה גדולה באורנג' קאונטי בסניף הנדל"ן שלה. "הפכתי לשמאית לבניינים. הייתי בודקת כמה רווח כל בניין עושה והייתי אחראית של ה- Retail במולים הנבחרים בארה"ב. הייתי טסה בין המולים השונים במדינה ועושה שמאות, על הדרך הוצאתי גם רשיון נדל"ן. 

הרווחתי מצויין והרגשתי מאוד טוב במקום העבודה אבל אז הכרתי את בעלי, שגר בלוס אנג'לס, ולאחר שהתחתנו הבנתי שאני לא יכולה להמשיך לגור בלוס אנג'לס ולעבוד באורנג' קאונטי, הייתי עובדת 12 שעות ביום וזה היה כבר מוגזם".

נטלי עזבה את מקום עבודתה באורנג' קאונטי והחלה לעבוד בתחום הנדל"ן. "היה לי כבר תואר ורזומה אז ידעתי שתמיד יהיה לי למה לחזור. בשנה הראשונה שלי בחברת הנדל"ן בה עבדתי הייתי כבר בטופ של אנשי המכירות. הרגשתי שהגעתי למקום הטבעי שלי. גיליתי שאני מאוד נהנית ממכירה וקנייה של בתים. 

אני אוהבת לעזור לאנשים ומאמינה שאם אתה עושה משהו, אתה צריך לעשות את זה מכל הלב. כשאדם קונה בית הוא קונה את הנכס הכי יקר עבורו וזהו בסופו של יום משהו שיוביל אותם לצעד הבא שלהם בחיים, לצבירת הון, צורה להתקדם בחיים, כי זה לא רק בית מגורים אלא גם השקעה פיננסית".

לאחרונה שינתה החברה בה עבדה נטלי את שמה והיום היא נקראת Equity Union, שבשנה שעברה הצליחה למכור נכסים בשני מיליארד דולר, הישג אדיר עבורם. לנטלי עצמה יש קבוצה משלה בחברה בשם: NKL Real Estate. "זוהי אחת החברות הגדולות ביותר בלוס אנג'לס", אומרת נטלי בגאווה.

לאשת הנדל"ן הנמרצת ובעלה שלושה בנים בני שמונה, שש וחצי ושלוש וחצי, להם היא מקפידה להקדיש את הזמן הפנוי ואת השבתות. בניגוד לאנשי נדל"ן העובדים מסביב לשעון, גם בסוף השבוע, נטלי הבינה את החשיבות שבהקדשת זמן למשפחה. 

"דווקא בגלל שנכנסתי לתחום הנדל"ן התחלתי לשמור שבת", היא מדגישה, "כשאתה איש נדל"ן הטלפון מצלצל ללא הפסקה. אני עונה לשיחות גם ב-11 בלילה כי אני מבינה שזהו צעד גדול בחיי אנשים וצריכה להיות שם בשבילם, אבל ביום שבת אני מכבה את הטלפון וכל כולי של בעלי והילדים. היית חושבת שלקוחות שאינם יהודים לא יבינו את זה אבל הם דווקא כן מבינים ואפילו אוהבים את העובדה שאני יודעת לעשות באלאנס נכון בין העבודה והמשפחה".

ילדיה של נטלי עוזרים לה לפעמים למלא מעטפות ולשלוח פליירים ללקוחות. "הם ילדים מדהימים", מתמוגגת נטלי, "אני חושבת שזה נהדר עבורם לראות אמא שעובדת ומעצימה את עצמה. אני מאוד גאה שאני יכולה לשמש להם לדוגמא. האמהות שלי היא אחד הדברים שאני הכי גאה בהם".

בימי שבת תמצאו את נטלי ומשפחתה מבלים בבית אחד הדודים הגרים באיזור, למחרת היום היא כבר ממשיכה לקנות ולמכור ולמצוא עבור לקוחותיה את הדיל הטוב ביותר. "הרבה מהביזניס שלי הוא מפה לאוזן. אנשים אוהבים לעבוד אתי כי הם רואים כמה שאיכפת לי מהם. אני מאמינה שאם את לא עושה את העבודה שלך מתוך אהבה ותשוקה, את לא תוכלי לעשות אותה טוב".

נטלי נולדה וגדלה בלוס אנג'לס להורים ישראלים. בילדותה היא גרה בבוורלי הילס ולאחר שהתחתנה עברה לוואלי. "בזכות כך יש לי נטוורק גדול של קשרים גם בעיר וגם בוואלי, אבל גם מכרתי נכסים באורנג' קאונטי וסנטה קלריטה, לאן שהביזנס לוקח אותי, אני שם. אני עושה את כל סוגי המכירות בין אם זה למטרות השקעה בנדל"ן, רכישת דירות קטנות או בתים חדשים בשווי מיליוני דולרים".

כשאני שואלת אותה לגבי ההגירה של רבים מקליפורניה למדינות אחרות בארה"ב היא מודה שאכן היא רואה רבים שעוזבים לטקסס, פלורידה ואריזונה. "עם זאת לדעתי תמיד יהיה ביקוש גדול ללוס אנג'לס. יש לנו את מזג האוויר הטוב ביותר בארה"ב, יש לנו את הים ויש גם קהילה יהודית וישראלית ענקית. תמיד יהיו אנשים שירצו לגור כאן. אז נכון, אנו צריכים להתמודד עם ההומלסים והפשע אבל בכל מקום אליו תעברי יהיה משהו שתצטרכי להתמודד אתו, בין אם זה מזג אוויר לא סימפטי או העדר קהילה חמה ומחבקת כמו שיש לנו כאן. 

כשקרובי משפחה שלנו מגיעים מהארץ לביקור, הם מרגישים כאן כל כך בנוח. לכל מקום שהם הולכים, הם יכולים לדבר עברית ויש להם מסעדות כשרות בשפע ובתי כנסת בכל פינה, מבחינת קהילה יהודית וישראלית אין כמו בלוס אנג'לס. 

נכון שגם לניו יורק יש קהילה גדולה אבל היא יקרה מאוד ויש לה את האתגרים שלה. תמיד יהיו אנשים שירצו לגור בלוס אנג'לס ויעברו לכאן, בעיקר אם הם ישראלים או יהודים".

עם כל ההגירה מלוס אנג'לס, עדיין שוק הנדל"ן בעיר חם מאוד. "אין מספיק בתים בשוק ועל כל בית יש הרבה הצעות, בנוסף, צופים כי הריביות יעלו ולכן אנשים ממהרים לקנות עכשיו".

אז איך אפשר לזכות בבית כשיש עליו הרבה הצעות? העניין תלוי במידה רבה בסוכן הנדל"ן שלך, אומרת נטלי. "אתה צריך סוכן שידע להגיש את הצעה אטרקטיבית שיודע לנהל משא ומתן וכזה שיש לו יכולת השפעה על הסוכן המייצג את הצד השני, קשרים בתחום הזה, תמיד טובים. רכישת בית הוא תהליך, זה לא רק לשים הצעה ולהיכנס לאסקרו, יש הרבה חלקים בתהליך הזה שאנשים לא מודעים לו ולכן חשוב לקחת סוכן נדל"ן מקצועי שידריך אותם בצורה נכונה ושאיכפת לו מלקוחותיו ולא רק מהאחוזים שהוא מקבל".

מבחינת מכירת הבית, אומרת נטלי, צריך לקחת סוכן שיידע לפרסם את הבית בצורה הטובה ביותר. היא עצמה לא חוסכת בהוצאות ומשלמת על פרסום בכל מדיה אפשרית- בזילו, אתרים למכירת בתים, כולל פתיחת אתר למכירת הבית, משקיעה בצילום תמונות מקצועיות וצילומי וידיאו ועוד. "אני עוזרת לבעלי הבית לרוקן את הבית מפריטים מיותרים כך שהוא יראה הכי טוב לקונה כי קשה יהיה לו לראות מעבר לבלגן. חשוב לסדר את הבית בצורה הכי אטרקטיבית ואם צריך אז גם לערוך סטייג'ינג. לאחר מכן, אני מתחילה לשלוח פליירים וגלויות מכירה עם תמונות של הבית לכל השכונה. הרבה פעמים השכנים רוצים שהאמא תגור לידם או החברים מחפשים בית בשכונה וטוב שיהיה כמה שיותר אנשים ידעו שהבית עומד למכירה. אני משתמשת בכל אמצעי פרסום שיש בידי על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים". 

בכל מקרה של רכישת בית למגורים ממליצה נטלי על השקעה באיזור טוב. "אני אישית תמיד מעדיפה לקנות את הבית הכי מעפן בשכונה טובה כי תמיד אפשר לשפץ אותו מאשר לקנות את הבית הכי יפה בשכונה הכי מעפנה. כי לוקיישן אי אפשר לשנות אבל את הבית כן. זה לא מתאים לכל אחד כמובן, צריך לבחון כל סיטואציה לגופה. אם אתה קונה נכס רק לשם השקעה, אז אתה יכול להתפזר לאיזורים אחרים. אני יושבת עם כל לקוח ומנסה להבין מה הוא רוצה, מה הוא מחפש ועוזרת לו לעשות את ההחלטה הכי נכונה עבורו. חלק מהמקצוע שלי זה לעזור לו לגבש החלטה ואז אני בונה תוכנית איך מתקדמים הלאה".

ביחד עם בעלה, העוסק במערכות סולאריות, היא עושה מדי פעם Flips לבתים. "אני מאוד מאמינה בנדל"ן בלוס אנג'לס כי אין כאן אדמות נוספות שאפשר לבנות עליהן ומחירי הבתים תמיד ישמרו על ערכם. אם יש למישהו אפשרות לקנות, תמיד עדיף מאשר לגור בשכירות. אתה צובר הון בזמן שאתה ישן, מבלי לעשות כלום, כי לערך הנכס בלוס אנג'לס תמיד יהיה ביקוש".

"אבא שלי היגר לכאן עם משפחתו בשנות ה-60 כשהיה ילד בן 11. הוא התחיל הכי מלמטה, עבד ב"סוופמיט" ובנה אימפריה", מספרת נטלי, "אני ברת מזל שנולדתי להורים שלי, הם אנשים מדהימים ולימדו אותי תמיד שהשם שלך תמיד הולך לפניך וכמה חשוב לעשות הכל בצורה הכי ישרה והגונה שאפשר. למדתי את אתיקת העסקים מההורים שלי ואני אלמד זאת גם את ילדי".

 

קונים או מוכרים בית?

צרו קשר עם נטלי:

 310.309.9299



7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE