הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: הנחיות המושל ייכנסו לתוקף הלילה, מניין חולי הקורונה במדינה עלה ל-8,000
כלל התושבים יחוייבו להישאר בבתים פרט לסידורים חיוניים, ומהודעת המושל עולה כי ניתן יהיה לקיים טקסים דתיים רק בהשתתפות של 10 אנשים או פחות; דרום-מזרח פלורידה ממשיך להיות מוקד הקורונה של המדינה, ויותר מחצי מנשאי הנגיף נמצאים במיאמי-דייד, בראוורד ופאלם ביץ'

עם 237 חולים חדשים שאובחנו במהלך היממה האחרונה, כמות נשאי הנגיף ברחבי פלורידה חצה לראשונה את רף ה-8,000, כך על פי המושל רון דה-סנטיס, שהוסיף כי נרשם זינוק חד גם במניין הקורבנות, שעומד כעת על 128.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוף שנסגר במיאמי ביץ' (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, אתמול (רביעי) דה-סנטיס חתם על צו המחייב את כלל התושבים להישאר בבתים, זאת בעקבות לחץ כבד שהופעל על המושל, הן ע"י תושבים רבים והן ע"י הממשל הפדרלי, שדרשו ממנו לנטוש את המדיניות שבה כל מחוז זוכה להנחיות שונות.

לדברי המושל, ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות ממושכת עם הנשיא טראמפ ועם יועציו בבית הלבן, ביניהם גם ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, וד"ר דבורה בירקס, בכירה בכוח המיוחד שהוקם למאבק בקורונה.

ההנחיה תיכנס לתוקף הלילה בחצות (בין חמישי לשישי), והיא תהיה בתוקף למשך 30 יום לכל הפחות. "בהתחשב במצב הייחודי בפלורידה, אחתום היום על צו שינחה את כל התושבים להסתגר בבתים מלבד מקרי חירום וסידורים חיוניים", הסביר המושל כאשר חתם על הצו.

 

הטיילת לאורך החוף בהוליווד שבפלורידה, השבוע (צילום: Getty Images)

 

במסגרת ההנחיה שתיכנס לתוקף הלילה, על התושבים לצאת מהבתים "רק כדי לספק או לנהל שירותים חיוניים". לפי הפרטים שנמסרו מלשכתו של המושל, שירותים חיוניים כוללים, בין היתר, סופרמרקטים, דואר, מסעדות (רק במתכונת של טייק אוויי), תחנות דלק, בתי מרחקת, בנקים, שירותי כביסה ושירותי ממשלה דחופים.

בנוסף, חשוב להדגיש כי ההנחיה לא אוסרת על השתתפות בטקסים דתיים, לרבות תפילות בבית כנסת (אם המקום אכן פתוח ואם ישנם פחות מ-10 מתפללים). עם זאת, הוסבר כי בכל מצב יש לשמור על ריחוק חברתי של 6 רגל (כ-1.82 מ') אחד מהשני. "הריחוק החברתי צריך להיות בתוקף בכל פעם שיוצאים מהבית, גם להליכות ורכיבה על אופניים". מעבר לכך, אסורה התקהלות של יותר מעשרה אנשים באף מצב - גם בבתי הכנסת.

המשמעות היא שמרבית העובדים בפלורידה יישארו בבתים בתקופה הקרובה. לעומת זאת, אנשים העובדים במשרות שהוגדרו כחיוניות - למשל, עובדים במערכת הבריאות, שוטרים, כבאים, פרמדיקים, עובדי הסופרמרקטים ויתר בתי העסק החיוניים, עדיין יצטרכו לעבוד במתכונת רגילה.

ראוי לציין כי חדרי כושר נסגרו, אם כי ההנחיה לא חלה על חדרי כושר קטנים הנמצאים בתוך מלונות (בתנאי שיש בהם מקום לעד 10 אנשים).

 

המושל דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

בתוך כך, המושל דה-סנטיס חשף הבוקר כי שני המחוזות הגדולים במדינה - מיאמי-דייד ובראוורד - ממשיכים להיות מוקד הקורונה בפלורידה. במיאמי-דייד ישנם 2,448 נשאים קורונה, או כ-31% מסך החולים בפלורידה. בבראוורד הנתון נמוך במעט, כ-1,346, כאשר גם במחוז פאלם ביץ' הסמוך מניין חולי הקורונה עומד על 630.

למעשה, שלושת המחוזות הללו מהווים כ-55% מסך מקרי הקורונה בפלורידה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE