הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לבקשת הנשיא: תאגידי הענק בארה"ב ייצרו מכונות הנשמה
הנשיא טראמפ הפעיל את חוק הייצור לצורכי ביטחון והורה לשש חברות גדולות, ביניהן גם ג'נרל אלקטריק ופיליפס, להתרכז בייצור של מכונות הנשמה הכה חסרות בבתי החולים. "המכונות האלה יכולות להציל חיים של אמריקאים רבים", הסביר הנשיא בהודעתו

על רקע הדיווחים לפיהם קיים מחסור עצום בציוד כגון מכונות הנשמה, הנשיא טראמפ הודיע מוקדם יותר היום (חמישי) כי הוא החליט לעשות שימוש בחוק הייצור לצורכי ביטחון (Defense Production Act), וזאת במטרה לוודא שכלל מערכות הבריאות בארה"ב יוכלו להעניק טיפול לחולי הקורונה הרבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP / רויטרס)

 

כזכור, הנשיא טראמפ רמז על כוונתו לעשות שימוש בחוק, שבכלל חוקק בשנת 1950 כלקח ממלחמת קוריאה, כבר לפני כעשרה ימים, אך עד כה הוא בחר לעשות זאת רק ביום שישי האחרון כאשר הורה ליצרנית הרכבים ג'נרל מוטורס לייצר מכונות הנשמה.

"היום, חתמתי על צו במסגרת חוק הייצור לצורכי ביטחון כדי לוודא שכל היצרניות האמריקאיות יוכלו לייצר את אותן מכונות הנשמה שיכולות להציל חיים של אמריקאים רבים", מסר הנשיא. בפועל, ההשלכה של הפעלת החוק תהיה שאותן ענקיות בתחום הייצור יזכו לעדיפות בקבלת חומרי הגלם, וזאת מתוך נקודת ההנחה שהם ייצרו אך ורק מכונות הנשמה.

נכון להיום, ישנן שש חברות שיזכו לעדיפות בקבלת חומרי הגלם: ג'נרל אלקטריק - אחד מתאגידי הייצור הגדולים בעולם כולו; Hillrom, יצרנית של ציוד רפואי כגון מיטות אשפוז ועוד; מדטרוניק, חברה המתמחה במכשורים רפואיים; ResMed העוסקת בעיקר בתחום המסכות עבור הסובלים מהפרעות שינה; פיליפס, יצרנית של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה; ו-Vyaire Medical, המתמחה במכונות הנשמה.

שש החברות הללו יצטרפו לג'נרל מוטורס כחוד החנית בתעשיית הייצור האמריקאית, אך יתכן שמספר חברות נוספות יוכנסו לרשימה אף הן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE