הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: בעלי החנויות מתחילים לגדר את חלונות הראווה
חשש ממהומות ומהפרות סדר ונתונים מדאיגים בדבר כמות השוטרים אשר נדבקו בנגיף ושאינם מסוגלים לפטרל מובילים יותר ויותר בעלי חנויות בתפוח הגדול לגדר את חלונות הראווה

חנויות יוקרה ולא רק ברים קטנים, בחרו למסמר לוחות עץ עבים על גבי חלונות בתי העסק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רחובות ניו יורק השבוע (צילום: פוקס 5)

בעלי חנויות רבים במנהטן אינם יודעים מתי יתאפשר להם לפתוח מחדש, לכן נראה כי הם מנסים לעשות את כל שניתן בגדר החוק כדי להגן על הרכוש שבתוך בתי העסק.

הצעד הלא אסתטי במיוחד שבימים כתיקונם היה מוריד מערך הנכסים, נועד להגן ממקרי הפרת סדר ציבורית שייתכן ולכו ויתגברו במידה והמצב הכלכלי יחמיר ולא יהיו בנמצא די כוחות שיטור להשתלט על הפרות הסדר. כזכור באמצע חודש מרץ הורה ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו על מסעדות וברים להיסגר, מלבד אלה המציעות טייק-אאוט, והוראה דומה ניתנה גם למרבית חנויות הקמעונאות.

 

 
מתכוננים להפרות סדר (צילום: פוקס 5)
 
מבין מותגי-העל שביצעו את הצעד ניתן למנון את לואי-ויטון, דיור, קואץ' ודולצ'ה וגאבנה, זאת למרות שמשטרת ניו יורק מדווחת כי מספר מקרי הפשע דווקא צנח מאז התפרצות הנגיף.
 
עם זאת, אחת הסיבות לבהלה היא העובדה שמספר השוטרים החולים בנגיף הולך וגדל ונכון לעתה למעלה מ-6,400 שוטרי ה-NYPD מוגדרים כ'חולים', (18% מכלל כוח השיטור של העיר) כאשר לפחות 1300 מהם נדבקו בנגיף הקורונה.
 
נתוני תחלואת שוטרים אלה מוסיפים לדאגה בדבר יכולתה של העיר להילחם במקרי פשע המוני במידה ותרחיש של קריסה מוחלטת של הכלכלה האמריקנית יקרום עוד וגידים.
 
במקביל ממשיכים להתקבל דיווחים כי ישנו אחוז תחלואה גבוה מאד גם בקרב צוותי העזרה הראשונה וצוותי הרפואה שבבתי החולים המתמודדים בחזית המגיפה.
 
מושל ניו יורק אנדרו קואומו  התייחס לבעיית השיטור, ולתרחישי אימים של הפרות סדר המוניות באומרו כי ''המדינה תעשה כל אשר היא צריכה לעשות כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי העיר''.
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE