הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מדובר ברצח": עדויות שסין חיבלה בציוד רפואי של חברות אמריקניות
הניו יורק פוסט חושף: ממשלת סין מנעה מיצרני מסכות ומשאפים גישה למוצרים הרפואיים, קנתה אותם במחירים נמוכים, וחילקה אותם לציבור הסיני בעוד אמריקה מוצאת עצמה חסרת אונים. בינתיים הממשל האמריקני שוקל תגובה משפטית

יצרני ציוד רפואי אמריקניים מסרו לגורמים בכירים בוושינגטון מידע על פיו ממשלת סין אסרה על ייצוא מוצריהם אל מחוץ לגבולותיה במהלך משבר הקורונה, וזאת במקביל לניסיונותיה של סין להציף את העולם בציוד רפואי פגום במהלך המשבר, תוך שהיא שומרת לעצמה את הציוד הרפואי שהמיוצר על ידי החברות האמריקניות עצמן על אדמת סין, כך על פי דיווח של עיתון הניו יורק פוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ (צילום: AP)

עתה, הממשל האמריקני שוקל צעדים משפטייים כנגד סין בשל ההאשמות המיוחסות, כך על פי הודעתו של מארק אליס, עורך דין המקורב לנשיא ארה"ב.

"בחוק הפלילי ניתן להשוות את הדבר לרצח, אנשים מתים וסין מנהלת מאמץ בינלאומי מתוכנן וקר דם", מסר אליס המשמש כיועץ משפטי בכיר עבור הנשיא ואשר טוען כי חלק מהאופציות הנשקלות הינן הגשת תלונה לבית המשפט האירופי לזכויות אדם ופנייה לאו"ם בנושא.

בכירים בחברת 3M ובחברת Honeywell דיווחו לרשויות האמריקניות שממשלת סין החלה לחסום בחודש ינואר את הציוד הרפואי הכולל משאפים, וכפפות. סין אמנם שילמה ליצרנים את המחירים הקבועים, אך אסרה על הפריטים להימכר לאיזשהו מקום אחר בעולם מלבד לסין עצמה, זאת במקביל למדיניות הגברת קצב הייצור של הציוד הסיני ושליחת הציוד הפגום למדינות המערב. 

סין עשתה את אותו התרגיל עם ציוד רפואי בשווי של 1.2 מיליארד דולרים הכולל 2 מיליארד מסכות שהיו אמורות להגיע למדינות האיחוד האירופאי, ולמדינות אחרות כאוסטרליה, ברזיל, וקמבודיה.

 

נשיא סין, שי ז'ינפינג (צילום: ABC)

מידע שהודלף מרשות המכסים הסינית מצביע על ניסיון להטות את שוק הציוד הרפואי על ידי הגבלת ייצור ומניעת הפצת ייצור מערבי.

בכירים ברשות המסחר האמריקנית האחראיים על היחסים הכלכליים בין סין וארה"ב אישרו את הנתונים ומסרו כי "הצעדים הללו של סין הותירו את בתי החולים האמריקנים ברעב לציוד רפואי בשיאו של המשבר הקשה".

"ברור כי סין החלה מתנהלת בצורה בעייתית על גב יצרני הציוד הרפואי בעולם כולו", מסר מייקל ווסל נציג הקונגרס האמריקני לשעבר ממדינת מיזורי שהוסיף כי "בזמן הביקוש הגובר סין השתמשה בכול המוצרים עבור עצמה בלבד, חלק מהצעדים שנקטה בייג'ינג הינם בעייתים ברמה המשפטית".

"הם בוחרים להשתמש בציוד רפואי עבור כוח-רך, ומנסים להעמיד פנים כי מדובר במחוות הומניטריות כלפי ארה"ב, כשבפועל ארה"ב בבעיה בעיקר בגלל המדיניות הסינית".

בינתיים היצרנים האמריקנים שומרים על פרופיל נמוך בניסיון שלא להיכנס לקונפליקט עם הדיקטטורה הקומוניסטית האחראית על מרבית ייצור הציוד הרפואי והתרופות עליו מסתמכת ארה"ב. 

שגרירות סין בוושינגטון סירבה להגיב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE