הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הודעה חשובה לבעלי חתולים: שמרו על חיית המחמד שלכם בבית במהלך הבידוד
הדאגה העיקרית כרגע הם אותם חתולים השייכים לנשאי הקורונה שמזהמים את הפרווה של החתול וכך מעבירים, הלכה למעשה, את הוירוס לאנשים אחרים. האם יש סיבה לדאגה?

בעלי חתולים אשר נמצאים בבידוד ו\או חווים סימפטומים של מחלת הקורונה, צריכים לשקול את השארתם בבית ולמנוע את התניידות הנגיף על גבי פרוותם, כך ממליץ איגוד הווטרינרים בבריטניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (Shutterstock)

באיגוד, הדעה הרווחת היא שחיות יכולות להוות "גורם מעביר מחלות" (מכילים אורגניזמים מזהמים, כגון חיידקים או טפילים), ולהעביר את הוירוס בפרוותם (במקרה שבאו במגע עם נשא של המחלה).

"עבור בעלי חיות המחמד, אלה החולים במחלה או שנמצאים בבידוד, אנו ממליצים שתשאירו את החתול בין כתלי הבית, ככל שיתאפשר, במהלך הזמן הזה", לשון ההצהרה.

"הוירוס יכול לשרוד על פרוותם", כמו על משטחים אחרים (דוגמת שולחנות וידיות).

עם זאת, המלצתו העיקרית של האיגוד הייתה לשמור על היגיינת הידיים.

לא כל החתולים צריכים להישאר בבית, ויש לעשות זאת "רק במידה והחתול שמח להישאר בפנים," הם מדגישים; "חלק מהחתולים אינם יכולים להישאר מסוגרים מסיבות רפואיות הקשורות לחרדה".

יש קומץ של מקרי הידבקות בקרב חיות, עם זאת, גם במקרים הללו לא עלתה כל ראיה לכך שחיות יכולות להעביר את הנגיף לבני אדם.

"חשוב מאוד שאנשים לא יילחצו לגבי החיות האהובות שלהם. אין אף לא ראיה לכך שחיות מעבירות את המחלה לבני אדם".

"בבחינת קומץ המקרים נראה כי כלבים אינם מראים סימפטומים, אך חתולים יכולים לפתח תסמינים".

דעות מנוגדות

הדאגה העיקרית שלהם הם אותם חתולים השייכים לנשאי הקורונה שמזהמים את הפרווה של החתול וכך מעבירים, הלכה למעשה, את הוירוס לאנשים שמחוץ לבית. האמנם?

הווטרינרים האמריקנים (האגודה האמריקנית לווטרינריה רפואית) אינם מיישרים קו עם עמיתיהם הבריטיים.

"חשוב לזכור שבשעה זו אין כל סיבה לחשוב שחיות מבויתות, לרבות חיות מחמד, בארצות הברית עלולות להוות גורם הדבקה של נגיף הקורונה".

 

אילוסטרציה (Shutterstock)

"בהתאם, אין כל סיבה להוציא את החיות מבתים בהם קוביד-19 אובחן באחד או יותר מבני המשפחה; כל עוד הם מסוגלים לטפל בו באופן סביר".

"באופן תיאורטי, אם אדם הנושא את הוירוס באפו נגע באף, ועם אותה היד ליטף את הכלב שלו... ואז בן משפחה אחר בא במגע עם הכלב, בדיוק במקום הנגוע, ונוגע באפו - אולי הם יכולים להעביר אותו," אמר ד"ר ג'ון ויליאמס, מומחה למחלות ילדים במרכז הרפואי באוניברסיטת פיטסבורג.

"אבל אם אתם חיים בקרבת אדם חולה, גורם ההדבקה הוא אותו אדם, לא חיות המחמד", הוא הוסיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE