הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממתינים לכספי הסיוע? רשות המסים השיקה פורטל לעדכון פרטי חשבון הבנק
ב-IRS פתחו את הדף במיוחד שבו ניתן למסור את מספר חשבון הבנק, ובכך לזרז את קבלת הסיוע הממשלתי. חשוב להסביר כי לא מדובר במילוי חובה, אולם מי שלא יעשה זאת ייאלץ להמתין שבועות ארוכים עד שצ'ק פיזי יישלח

כיממה לאחר ששר האוצר טען כי כ-80 מיליון איש יזכו לראות את כספי הסיוע בחשבונות הבנק כבר היום, ברשות המסים האמריקאית השיקו סוף סוף פורטל מיוחד שבו ניתנת האפשרות למסור ל-IRS את פרטי חשבון הבנק, ובכך לזרז את תהליך העברת הכספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפורטל החדש כפי שמופיע באתר רשות המסים (צילום: Shutterstock / צילום מסך)

 

פורטל "Get My Payment" זמין באתר ה-IRS כאן, אך חשוב להסביר כי משעות הבוקר דווח על עומס עצום באתר, ולעיתים הגולשים נאלצים להמתין מספר דקות עד שמתאפשר להתחיל במילוי הפרטים.

כאשר יגיע תורכם, תדרשו למלא מספר פרטים - מספר סושיאל סקיורטי, תאריך לידה וכתובת - ואז תועברו לדף שבו תוכלו לקבל עדכונים בנוגע למועד התשלום, גובה התשלום ועוד. כאמור, מי שטרם מילא את פרטי חשבון הבנק יידרש לעשות זאת. ניתן לדלג על שלב זה, אולם מי שלא ימלא את פרטי החשבון ייאלץ להמתין שבועות ארוכים עד לקבלת הצ'ק הפיזי.

כזכור, במהלך סוף השבוע פרסמה ה-IRS הודעה לפיה תהליך העברת כספי הסיוע החל: "היום הפקדנו את הגל הראשון של התשלומים הישירים. אנחנו יודעים שרבים מכם מצפים לקבל את הכסף בקוצר רוח, ונמשיך לבצע הפקדה בחשבונות נוספים מהר ככל הניתן", אמרו ברשות המסים.

שר האוצר מנושין התייחס לפורטל שנפתח ואמר: "תוכלו להזדהות, למלא את הפרטים החסרים ואז לקבל את הכסף. המטרה שלנו היא לבצע כמה שיותר העברות, וכמה שפחות שליחת צ'קים. זה חשוב מאוד בימים אלה כי זה בטוח יותר, ולא תידרשו ללכת לבנק".

 

גובה הפיצוי יקבע לפי הכנסה והמצב המשפחתי (איור: מערכת היברו ניוז)

 

חלוקת כספי הסיוע תיקבע לפי נתוני ה-IRS. עבור אלו שכבר מילאו את המסים לשנת 2019 (אלו שבמקור היו צריכים להיות מוגשים עד ה-15 באפריל 2020), ב-IRS יתייחסו למצב המשפחתי וההכנסה של 2019. עבור המיליונים שטרם הספיקו לשלוח את תצהירי המס ל-IRS, רשות המסים תפעל לפי נתוני שנת 2018.

כאמור, המצב המשפחתי וההכנסה הם אלו שיכריעו בנוגע לגובה הפיצוי. מי שהגיש את תצהירי המס כיחיד ("Single") ושהרוויח פחות מ-75 אלף דולר יהיה זכאי לתשלום של 1,200 דולר (בכל מועד, וחשוב לדעת שטרם פורסם כמה מועדי תשלום יתרחשו. ההערכות מדברות על שני מועדים).

בני זוג שהגישו יחדיו את תצהירי המס ("Married filing jointly") שהרוויחו עד 150 אלף דולר יהיו זכאים לקבל 2,400 בכל מועד. בנוסף, יחידים ובני זוג יהיו זכאים ל-500 דולר נוספים על כל ילד (ככל הנראה "ילד" יוגדר כבן 17 ומתחת). ככל שרמת ההכנסה עולה, כל יפתח גובה הפיצוי כאשר בעלי הכנסה העולה על 99 אלף דולר (יחיד) או 198 אלף דולר (בני זוג) לא יהיו זכאים לקבלת סיוע.

ראוי להזכיר כי אין כל קשר בין חבילת סיוע החירום לבין מפקד האוכלוסין, וזאת על אף הודעות שמופצות ברשתות החברתיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE