הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל תיפלו בפח: אין קשר בין כספי סיוע החירום לבין מפקד האוכלוסין
הרשתות החברתיות התמלאו בימים האחרונים בדיווחים לפיהם כביכול יש צורך במילוי טפסי מפקד האוכלוסין ע"מ לקבל כספי סיוע, אולם הגוף שאחראי על מבצע ספירת התושבים מבהיר כי לא קיים קשר כלל. הפיצוי ככל הנראה ייקבע לפי תצהירי המס של שנת 2018

מאז הפרסום בשבוע שעבר אודות כוונת ממשלת ארצות הברית לשלוח צ'קים לתושבים במסגרת חקיקת סיוע החירום, הרשתות החברתיות התמלאו בחרושת של שמועות בנוגע לאופי התשלום, מי זכאי לקבל את הסיוע ועוד.

במהלך סוף השבוע עלו שמועות לפיהן יש למלא פרטים באתר מפקד האוכלוסין האמריקאי כדי לקבל את כספי הסיוע, ולכן נדרשת הבהרה: מדובר במידע שפשוט לא נכון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בשלב זה, המחוקקים בקונגרס עדיין מתקשים להגיע לסיכום בנוגע לגובה הפיצוי. אך גם כאשר יצליחו לגשר על הפערים, חשוב להסביר: החוק בארצות הברית אוסר במפורש על שימוש במידע שנאסף במפקד האוכלוסין למטרות אחרות מלבד הייעוד המקורי - הקצאת כמות חברי הקונגרס והתקציבים שכל מדינה זכאי לקבל. למעשה, ללשכת מפקד האוכלוסין מותר לעשות שימוש במידע רק באמצעות פרסום סטטיסטיקה (כמובן ללא פרטים אישיים).

בשל השמועות, בלשכת מפקד האוכלוסין פרסמו הודעה במהלך סוף השבוע ובה נכתב כי "התשובות שניתנות במהלך מפקד האוכלוסין אינן משפיעות כלל על הזכאות להטבות ממשלתיות, לרבות חבילת סיוע החירום".

כאמור, המחוקקים עדיין דנים בגובה הפיצוי, אולם כבר עתה ברור כי הצ'קים יישלחו למאות מיליוני התושבים בהתאם לכמות חברי המשפחה וההכנסה כפי שצויינו במהלך תצהירי המס של שנת 2018 (אלו שהוגשו עד אפריל 2019).

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר לשכת מפקד האוכלוסין כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE