הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בארה"ב: נפתחה תחנת בדיקת קורונה באמצעות דגימת רוק
פחות מ-48 שעות לאחר שה-FDA העניק אישור חריג ומזורז לבדיקה שפותחה ע"י חוקרי אוניברסיטת ראטגרס, במחוז מידלסקס השיקו את התחנה החדשה. מעבר להיותה בדיקה פחות כואבת, היא אף מעניקה שכבת הגנה נוספת לרופאים ואחים

תחנה ראשונה בארצות הברית שבה מתבצעת בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה באמצעות דגימת רוק, נפתחה היום (רביעי) בצפון ניו ג'רזי. רשויות הבריאות במדינה טוענות כי מדובר בשינוי כללי המשחק עבור בתי החולים, ובפרט עבור סוגיית הבדיקות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת בדיקת קורונה במחוז ברגן (צילום: רויטרס)

 

התחנה שהושקה בעיירה אדיסון מופעלת ע"י מחלקת בריאות הציבור של מחוז מידלסקס. למעשה, פתיחת התחנה החדשה התאפשרה לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק אישור מזורז וחריג לבדיקה, שפותחה ע"י חוקרים באוניברסיטת ראטגרס המקומית.

בהודעת ה-FDA הוסבר כי האישור ניתן לבדיקה מכיוון שהיא מאפשרת לבצע את האבחון ללא הצורך בקרבה פיזית בין הרופא/אח והמטופל. לפי ההערכות, ישנם עשרות אלפי חולי קורונה נוספים שלא אובחנו באמצעות בדיקה, ויתכן כי מרביתם אסימפטומטיים.

לכן, ניתן להבין את תהליך האישור המזורז שהחוקרים בראטגרס קיבלו. כיום ניתן לעבור את בדיקת הרוק אך ורק באדיסון, אולם המטרה תהיה להתרחב לבתי חולים ומרפאות נוספים מהר ככל הניתן.

 

ד"ר אנדרו ברוקס, מנהל המעבדה באוניברסיטת ראטגרס (צילום: אוניברסיטת ראטגרס)

 

כזכור, אתמול דיווחנו על האישור החריג שניתן לבדיקה המהפכנית. חשוב להסביר כי כיום, בדיקות לזיהוי  הקורונה מתבצעות באמצעות דגימה שנלקחת מהאף או הגרון של המטופל. כדי להפחית בסיכויים להידבק בנגיף, לרופאים ואחים בבתי החולים נאמר לזרוק לפח מסכות וכפפות מיד לאחר המגע עם הנבדק - דבר שככל הנראה גם תרם למחסור העצום בציוד הרפואי.

לעומת זאת, בבדיקה החדשה הנבדקים רק נדרשים לירוק מספר פעמים אל תוך צינור המחובר לכלי קטן, שמועבר בחזרה לאיש הצוות שלוקח אותו למעבדה. "הבדיקה החדשה מאפשרת לאיש הצוות שלא להיות פנים מול פנים עם אדם שמציג את תסמיני המחלה", הסביר ד"ר אנדרו ברוקס, מנהל המעבדה באוניברסיטת ראטגרס שבה הבדיקה החדשה פותחה.

 

מטה מנהל המזון והתרופות האמריקאי (צילום: Shutterstock)

 

ד"ר איימש אדאלג'ה מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שאינו קשור לפיתוח הבדיקה, הסביר כי היא תסייע לנבדקים עצמם: "יש כל מיני קשיים הכרוכים לקיחת הדגימה מהאף או הגרון. זה לא נעים במיוחד עבור הנבדק, בטח בהשוואה לבדיקת רוק", הוא אמר והוסיף כי בדיקות באמצעות רוק סייעו להגביר את קצב הבדיקות בתחילת מגפת האיידס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE