הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביולוגים באוניברסיטת קיימברידג: "נגיף הקורונה התפשט כבר בספטמבר ולא בעיר ווהאן"
מחקר חדש העתיד לראות אור בשבועות הבאים של הגנטיקאי ד"ר פיטר פורסטר חושף כמה אמיתות מטרידות במיוחד

צוות חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' הגיש השבוע ממצאי מחקר מדעי הטוענת כי הנגיף הסיני בא במגע עם בני אדם כבר בחודש ספטמבר 2019. ושלמעשה באותה עת כבר עבר מוטציה המאפשרת לו לעבור בין בני אדם.

הדבר התרחש ככל הנראה דרומית לעיר ווהאן.

הממצאים נשלחו על ידי צוות החוקרים לירחון המוביל של האקדמיה הבריטית לפרסום, וכנהוג לפי חוקי האקדמיה הם ימתינו עתה מספר שבועות לפרסום. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(אילוסטרציה)

על פי פיטר פורסטר גנטיקאי בכיר מאוניברסיטת קיימברידג' "הנגיף עבר מוטציה יעילה המסוגלת לעבור לבני אדם כבר לפני מספר חודשים רב, אך הוא נותר בתוך גוף העטלף או החיה האחרת במשך מספר חודשים מבלי שהדביק אדם", פורסטר טוען כי לאחר שלב זה החל הנגיף להתפשט ולהדביק בני אדם בתאריך ה-14 בספטמבר. 

החוקרים ניתחו זנים של הנגיף בעמצאות רשת פילוגנטית - אלגוריתם המסוגל למפות את התנועה הגלובלית של אורגניזם דרך בחינת המוטציות הגנטיות שעבר. בניסיונם להצביע על המיקום המדויק של הנדבק הראשון הם התבייתו על אזור הנמצא מעט דרומית לווהאן שבה מקרים ראשונים של הנגיף זכו לפרסום כבר באמצע חודש דצמבר.

"מה שהצלחנו לשחזר ברשת שלנו הוא את ההתפשטות המשמעותית הראשונה בין בני אדם", אמר פורסטר לדיילי-סטאר. 

 

 

במקביל, לאחרונה מתרבות הראיות כי מה שנתפס על ידי גופי תקשורת "ליברליים" כתיאוריית קונספירציה, הופך דווקא לאפשרות הנורמטיבית והסבירה ביותר.

בעזרת מספר מאמרים מדעיים, שורת ראיות נסיבתיות, שורת כשלי ממשלת סין וה-WHO, כמו גם חשיפת מסמכים אדמיניסטרטיבים שסותרים את הודעות ממשלת סין מהחודש ינואר-פברואר, ואת הודעת ארגון הבריאות העולמי נראה כי אכן מקור התפשטות הנגיף אינו בעטלף תמים שנאכל בשוק הרטוב בווהאן, אלא בסדרת ניסויים ממשוכת ומתועדת שנערכה בניגוד לכללי האתיקה והסניטציה הרפואית במשך שנים רבות על עטלפים ועל חזירים בנגיף ה-SARS, בתחומי המעבדה הווירולוגית של ווהאן הנשלטת על ידי ממשלת סין.

זהו הרקע להתפרצות המגיפה לכדור הארץ כולו. בשל סירובו של ארגון הבריאות העולמי לחקור את הנושא לעומק ולאסור על הקפאת הטיסות.

 על המחדל המדעי היינו הראשונים בעיתונות העברית לפרסם, כשעתיים מרגע פרסום התחקיר שערכה מערכת הדיילי-מייל בלונדון, והרבה ימים בטרם שאר התקשורת העברית בכלל ראתה לנכון לתת לציבור הקוראים את האמת בימים קשים אלה.

יומיים לאחר מכן חשפנו בפני קוראינו מסקנות תחקיר אחר אשר הצביעו על שורת מחדשלים וניסיונות טיוח בו עסק ארגון הבריאות העולמי כבר בחודש ינואר, ואת החלטתו הגורלית להמליץ על המשך טיסה ומעבר סחורות בין סין ויתר העולם - בלחץ הממשל הסיני - החלטה שעלתה בחייהם של מאות אלפי בני אדם באירופה ובארה"ב, ובעשרות טריליוני דולרים, וגם בסגר שבו אנו נתונים בחודש החולף.

 

 

ובתוך כך, העובדה הפשוטה שבאותה עת לא הוצעו בשוק הרטוב עטלפים למכירה, מעידה כי הנגיף ככל הנראה הדביק אדם כבר בשטח המעבדה.

עתה מחקרו של פוסטר יבקש להשלים את התמונה תוך שחזור רשת ההדבקה המקורית, בעזרת שחזור של 1,000 רשתות גנטיות של הנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE