הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרט לנסיעות חיוניות: ארה"ב סוגרת את גבולותיה למשך חודש נוסף
חודש ימים בדיוק לאחר שמעברי הגבול בין ארה"ב וקנדה ומסיקו נסגרו, הבוקר צייץ השר לביטחון המולדת בפועל והודיע על הארכת האיסור ב-30 ימים נוספים, לכל הפחות. "כפי שהנשיא טראמפ אמר בשבוע שעבר, הגבלת נסיעות, הגברת הפיקוח בגבולות ועוד הם כלים חשובים במאבק בנגיף", הסביר השר וולף

ארצות הברית, קנדה ומקסיקו מתכוונות להאריך את איסור הנסיעה למטרות שאינן חיוניות בלפחות 30 ימים נוספים, כך הודיע הבוקר (שני) המשרד לביטחון המולדת (DHS).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעבר הגבול בין ארה"ב לקנדה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ב-20 במרץ הודיעו שלוש המדינות על סגירת מעברי הגבול השונים, וזאת כחלק מהניסיון לבלום את המשך התפשטות נגיף הקורונה. בזמנו הסביר צ'אד וולף, השר לביטחון המולדת בפועל, הסביר כי סגירת הגבול לא תחול על נסיעות לצרכים רפואיים, כמו גם על סחורות חיוניות.

השר וולף גם היה זה שהודיע על הארכת הסגירה, ומוקדם יותר היום הוא הסביר כי "תיאמנו ועבדנו בצמוד עם ממשלות קנדה ומקסיקו, וקיבלנו החלטה שהמשך איסורי הנסיעות הלא-חיונית הוא דבר חיוני", הוא אמר והמשיך, "כפי שהנשיא טראמפ אמר בשבוע שעבר, הגבלת נסיעות, הגברת הפיקוח בגבולות ועוד הם כלים חשובים במאבק בנגיף".

 

 

מזכיר המדינה פומפאו אף שימש כגורם מתווך, והוא שוחח עם מקבילו המקסיקני, מרסלו אבררד, בנוגע לדרכים שבהן ניתן למזער ככל הניתן את נזקי סגירת הגבול. דוברת משרד החוץ הסבירה בזמנו כי "פומפאו ואבררד שוחחו על תגובה משותפת למגפה העולמית והסכימו שמדינות היבשות צריכות לפעול בדרכים דומות כדי לעצור את הווירוס בצורה יעילה יותר. הם גם דיברו על ההשפעה הכלכלית של המגפה, ועל כך שיש לתת עדיפות במעברי הגבול לסחורות ותרופות, ולא לבני אדם".

 

מעבר הגבול באל פאסו (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, בארה"ב איפשרו ל"נסיעות חיוניות" להתקיים, אולם כעת נודע כי לא מעט מהעוברים בגבול עונים לקריטריונים שהוצבו ע"י DHS. כך למשל, לכלל האזרחים האמריקאים (ומחזיקי הגרין קארד, ואשרות שהייה נוספות) התאפשר להיכנס לארה"ב, ללא כל קשר למדינה שממנה הם הגיעו.

מעבר של סחורות הוגדר אף הוא כדבר חיוני, כמו גם נסיעות לשם עבודה, מקרי חירום רפואיים ועוד. דהיינו, מי שלא התאפשר לעבור בגבול הם כאלה שביקשו לצאת לחופשה, אך בפועל זה לא מנע מקבוצה של צעירים בטקסס להעביר את חופשת ה"ספרינג ברייק" בקאבו סן לוקאס שבמקסיקו. באופן צפוי, עשרות מתוך כ-70 סטודנטים שבילו במקום אובחנו כנשאי הקורונה.

בשלב זה, עדיין קשה לומר אם סגירת הגבול לתנועה שאינה חיונית סייעה במאבק במגפה. בארה"ב ישנם יותר קרוב ל-800 אלף חולי קורונה, ויותר מ-40 אלף איש מתו בעקבות הידבקות בנגיף. בקנדה מדווחים על כ-35 אלף נשאים ויותר מ-1,500 מקרי מוות, ואילו במקסיקו דווח עד כה על כ-8,200 חולי קורונה וקרוב ל-700 מקרי מוות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE