הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה: ארה"ב אישרה בדיקה ביתית לזיהוי נגיף הקורונה
לפי הודעת ה-FDA, מדובר באחד מכ-50 בדיקות חדשות שזכו לאישור מזורז בעקבות המגפה העולמית, אך הראשון שניתן לעבור בבית - דבר שמפחית באופן ניכר את החשיפה לנגיף מצד עובדי בתי החולים ופרמדיקים. בשלב ראשון, הבדיקות יוקצו רק לעובדי מערכת הבריאות, אולם בהמשך ניתן יהיה להשיג את הערכה באמצעות מרשם

מושלי מרבית מדינות ארה"ב עדיין מהססים לבטל את ההנחיות שניתנו לתושבים להישאר בבתים, ורבים מהם מצביעים על סוגיית הבדיקות לזיהוי הנגיף, וליתר דיוק המחסור בציוד הנדרש והעומס במעבדות, כסיבה העיקרית לכך שלא ניתן לחזור לשגרה.

בעקבות כך, במנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מעניקים אישורים מזורזים וחריגים עבור בדיקות שונות. כך למשל, בשבוע שעבר נפתחה בניו ג'רזי תחנה ראשונה לבדיקת הקורונה באמצעות דגימת רוק - דבר שמפחית את הסיכוי של הרופאים, האחים ואנשי המעבדה להיחשף לנגיף.

היום (שלישי) נודע כי ב-FDA נתנו אישור לבדיקה מהפכנית נוספת, שאותה ניתן לעבור בבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנות הבדיקה ה"רגילות". הבדיקה הביתית תמנע חשיפה אפשרית של עובדי בתי החולים (צילום: Getty Images)

 

הבדיקה הביתית החדשה נוצרה ע"י חברת LabCorp מצפון קרוליינה, שהוסיפה כי בשלב הראשוני הבדיקות יופצו לעובדים בבתי החולים ובמרפאות, כמו גם לעובדי כוחות ההצלה.

 

 

בעזרת בדיקת ה-Pixel, הנבדק אוסף שתי דגימות מהאף, מכניס אותן לכלי מיוחד שניתן מראש, ולאחר מכן הוא שולח את הדגימות למעבדה - דבר שכמובן מפחית את סיכויי החשיפה באופן משמעותי. עוד אמרו ב-LabCorp כי המטרה תהיה לאפשר לכלל האוכלוסייה גישה לבדיקה החדשה תוך מספר שבועות. עם זאת, ככל הנראה היא תינתן רק באמצעות מרשם מרופא.

 

מעבדות LabCorp (צילום: LabCorp)

 

"אנשי מנהל המזון והתרופות עובדים מסביב לשעון מאז תחילת המשבר, ועד כה אישרנו יותר מ-50 בדיקות שונות מתוך כ-350 שבחנו", אמרו ב-FDA, "באופן ספציפי, אנחנו עובדים עם בדיקות ביתיות כמו זו של LabCorp. מדובר באופציה נוחה ואמינה לביצוע הבדיקה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE