הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף ימי הבידוד: חמישה טיפים חשובים לשמור על השפיות בדרך חזרה לשגרה
שינה, תנועה, נכונות לחלוק רגשות, שמירה על סדר יום תקין וגם שמירה על קשר עם משפחה וחברים - עצות מנצחות ובריאות לנפש כהכנה לקראת סיום תקופת הסגר הביתי

בצל נגיף הקורנה המייצר אובדן מקומות עבודה, בידוד ביתי, לעתים גם בקרב אנשים החיים ממילא בגפם, לצד הדיווחים על מקרי מוות הנמצאים בעלייה, אין צורך להרחיב על העובדה כי רבים מוצאים עצמם במצב של חרדה מוגברת בימים אלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שקט נפשי בימים לא פשוטים (אילוסטרציה)

"ככלל, המשבר עימו אנו מתמודדים הינו חריג כמעט עבור כולם", אומרת סניה חוסיין, מטפלת נפשית ב'ת'רשהולדס', סוכנות הממוקמת בשיקגו והמתמחה בשירות והענקת תמיכה לאנשים בעלי הפרעות נפשיות ונטייה להתמכרות.

ובתוך כך למרות שזה לחלוטין טבעי לחוש לחץ בהינתן כמות אי הוודאות כדאי למצוא 'מערך התמודדות' כדי להקל על העול. הנה חמש טיפים מנצחים לסייע בכך.

להרגיש

תנו לעצמכם הרשאה להרגיש: אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש אינם יכולים להדגיש זאת מספיק - חיוני לחלוטין לאפשר לעצמכם לחוש עצב, כעס, צער וחרדה, לא משנה מה מקור הרגשות הללו. "זה נורמלי במיוחד להרגיש בצורה כזו על מה שאיבדת ופספסת כבר, כמו גם מה שעלול לקרות או לא יכול לקרות בעתיד," אמרה שרין חאן, עובדת סוציאלית קלינית מורשית ומנהלת בכירה בפיתוח ארגוני וכוח עבודה. 

 

סקאלת רגשות (אילוסטרציה)

 

לישון 

לוח זמנים לשינה בריאה, בדיוק כמו הנפש, גם המוח - במיוחד מוח חרד ועובד יתר - זקוק לכמות טובה של מנוחה. אולם קיים קו דק בין שינה מספקת לשינה מופרזת. "מכיוון שאנשים נמצאים בבית יותר עכשיו, הם נוטים לקבל לוח שינה מופרע; להישאר ער עד עלות השחר ולהתעורר בשעות אחר הצהריים המאוחרות, והדפוס הזה יכוללהוביל לסוגיות משניות כמו ריכוז לקוי, מיגרנות וירידה בתפקוד הקוגניטיבי." אומרת חסין הממליצה להיות מודע לאיזה שעה ביום אתם צורכים קפאין או סוכר.

 
לנוע
 
בדומה לשינה, פעילות גופנית מסייעת לאזן את הדופמין והסרוטונין, המשפיעים על חרדה ומצב רוח. ופעילות גופנית קבועה יכולה לעזור להקל על חרדה ודיכאון אצל הרבה אנשים. זה לא אומר שצריך להתחיל להרים משקולות כבדות או ללכת על ריצות מאומצות. טיול פשוט בפארק או טיפול במטלות הבית יכול לעזור גם כן.
 
 
 
תנועה היא כלי חשוב בבריאות הנפש (אילוסטרציה)

 

שגרת יום 

לדברי מרי בלייני-רייצ'נר, עובדת סוציאלית קלינית מורשית בשיקגו ומנהלת פרקטיקות קליניות, מפתח אחד להפחתת חרדה בזמנים אלה הוא לנסות לעקוב מקרוב אחר לוח הזמנים של שינה ואכילה כמו שעשית לפני ה-COVID-19. "השגרה היומית יכולה לשמש לנו אדמה ולהעניק תחושה של תקינות בזמנים לא נורמליים". זה מועיל במיוחד למי שעובד מהבית, שם יום העבודה נשפך לחיי הבית ולהפך. בלייני-רייצ'נר גם מציעה שגרה הכוללת זמן לשמונה שעות שינה, ארוחות מזינות והפסקות מהעבודה.

 

סדר יום (אילוסטרציה)
 
הישארו מחוברים לחברים ולמשפחה
 
עם קרוב ל-50 המדינות המיישמות הוראה לשהות בבית לפחות עד סוף אפריל וחלקן עד מאי, אין זה מפתיע שאנשים מתחילים להרגיש בודדים וחרדים כאשר הם הולכים לראות את חבריהם ובני משפחתם שוב.
אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש שדיברנו עימם דיברו על החשיבות של להישאר מחוברים באמצעות צ'אט וידאו, מדיה חברתית או אפילו שיחת טלפון מהירה להגיד שלום. גם אם לא מתחשק לך "לעשות קשרים חברתיים", לבצע צ'ק-אין עם מישהו שאכפת לך ממנו ואכפת לך ממך, יכול לעזור מאוד לגרום לך להרגיש פחות לבד.
 
ושנחזור בקרוב חזקים מאי פעם לשגרת חיינו.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE