הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ב-CDC ממליצים: גם חיות מחמד צריכות לשמור על ריחוק חברתי
אחרי שבשבוע שעבר אובחנו 2 חתולים בניו יורק כנשאי הנגיף, מוקדם יותר השבוע אובחן כלב כחולה קורונה בפעם הראשונה בארה"ב. בעקבות כך, ב-CDC פרסמו סדרת המלצות ומבהירים: "אם חליתם, העבירו את הטיפול בחיית המחמד לאדם אחר"

לראשונה מתחילת המגפה העולמית, רשויות הבריאות בארה"ב ממליצות לוודא שגם חיות המחמד שומרות על ריחוק חברתי - דהיינו מרחק של כ-2 מטר מבני אדם ומחיות מחמד אחרות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ריחוק חברתי בקרב חיות מחמד - כלבים, חתולים ועוד - צריך להישמר בדיוק כפי שבני אדם עושים. יתרה מכך, ב-CDC ממליצים שחולי קורונה (וחולים אחרים שטרם אובחנו באופן רשמי) יבודדו את עצמם מחיות המחמד.

"אם מישהו בבית נדבק בקורונה, עליו להיות מבודד משאר חברי המשפחה. וכך בדיוק צריך לפעול עם חיות מחמד", כך על פי המלצות ה-CDC למשפחות בעלות חיית מחמד. עם זאת, ב-CDC מבינים שלא תמיד מתאפשר להעביר את הטיפול בחיית המחמד לאדם אחר, כך שחולים שבכל זאת באים במגע עם כלבים או חתולים צריכים לשטוף ידיים לפני ואחרי.

 

 

חשוב להסביר כי הדעה הרווחת הייתה שהנגיף הועבר לבני אדם מחיות, אך קביעת סופית טרם התקבלה. אך מה שהוביל את ה-CDC לפרסם את ההמלצות הם הדיווחים לפיהם מספר חיות חלו בנגיף.

כך למשל, בתחילת החודש דיווחנו על טיגריס שאובחן בגן החיות בברונקס שבניו יורק, במה שמסתמן כעת כבעל החיים הראשון שאובחן כנשאי הקורונה באופן רשמי.

בנוסף, בשבוע שעבר דיווחנו על כך ש-2 חתולים השייכים למשפחות בניו יורק אובחנו כחולות קורונה. בזמנו אמרו ב-CDC ובמשרד החקלאות האמריקאי כי "אלו חיות המחמד הראשונות בארצות הברית שאובחנו כחולי קורונה באמצעות בדיקה".  שתי הרשויות הללו אף ביקשו להדגיש כי אין כל הוכחה מדעית המצביעה על כך שחיות מחמד גורמות או תורמות להפצת הנגיף, ולמען הסר ספק הוסבר כי "אין כל הצדקה בנקיטת צעדים שעלולים לפגוע בחיית המחמד", כלשון ההודעה.

כאמור, שני החתולים שייכים למשפחות המתגוררות בעיר ניו יורק: במקרה הראשון, המשפחה שאליה שייכת החתול עברה בדיקת קורונה, אולם כל הבדיקות חזרו שליליות. ככל הנראה, החתול נדבק מחוץ לבית. במקרה השני דווח כי בעל חיית המחמד אובחן כנשא של הנגיף עוד בטרם החלו בעיות הנשימה בחתול.

 

ב-CDC לא ממליצים לשים מסכות על חיות המחמד, אלא רק לוודא שגם הן שומרות על ריחוק חברתי (צילום: Shutterstock)

 

אתמול (שלישי) דווח על כלב מגזע פאג שאובחן כנשא הנגיף, וזאת לאחר ששלושה מתוך ארבעת בני המשפחה אובחנו אף הם (והתאוששו מהמהחלה). ככל הנראה, מדובר בכלב הראשון שאובחן באופן רשמי כנשא הנגיף.

שלושת חיות המחמד הללו - החתולים והכלב - היו חולים במשך מספר ימים, אז מאז הספיקו להתאושש. ב-CDC ביקשו לחדד כי הסבירות שחיות מחמד תורמות להפצת הנגיף היא נמוכה ביותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE