הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המרוץ לפיתוח חיסון לקורונה: פייזר החלה לבצע ניסויים קליניים
ענקית התרופות האמריקאית הזריקה את החיסון הניסיוני בבני אדם, חודשים ספורים לאחר שהחלה בתהליך הפיתוח. למרות האופטימיות, רבים מעריכים כי יעברו חודשים ארוכים עד שחיסון כלשהו ישלים את תהליך האישור של ה-FDA

חברת פייזר החלה לבצע ניסויים קליניים לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, כך הודיעה מוקדם יותר היום (שלישי) ענקית התרופות האמריקאית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הודעתה של פייזר, החברה משתפת פעולה עם יצרנית תרופות גרמנית בשם BioNTech, שכבר החלה לבצע ניסוי קליני באירופה בחודש שעבר: "ניסוי קליני ייחודי זה יצא לדרך בארצות הברית אחרי שכבר החל באירופה, ואנחנו מצפים בקוצר רוח לשתף פעולה עם BioNTech כדי לקדם את הפיתוח של חיסון BNT162", מסר אלברט בורלה, מנכ"ל פייזר.

על אף שמדובר בהתקדמות מרשימה, חשוב להבהיר כי ישנה דרך ארוכה לפני שניתן יהיה לאשר את החיסון לשימוש רחב. ולמרות זאת, המנכ"ל בורלה גילה אופטימיות, בייחוד לאור הקצב שבו החברה מתקדמת עד כה: "מסגרת הזמנים שנאלצנו לעבוד תחתה הייתה קצרה, רק ארבעה חודשים, אך בכל זאת הצלחנו להגיע ממצב של ניסויים קדם-קליניים לניסויים בבני אדם. זה דבר מדהים", הוא אמר.

 

 

עוד הסבירו בפייזר כי בשלב ראשון, הניסוי הקליני יבוצע בקרב כ-350 בוגרים בגילאים 18 עד 55, כאשר בשלב הבא תיבדק השפעת החיסון האפשרי על בני אדם מבוגרים יותר.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

פייזר היא רק אחת מכמה חברות גדולות ומוכרות שעומלות בימים אלה על פיתוח של חיסון. עד כה, במנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) טרם העניקו אישור רשמי כלשהי, ולפי ההערכות תידרש תקופה של שנה עד שנה וחצי על מנת להשלים את תהליך הפיתוח.

כזכור, חברת הביוטכנולוגיה מודרנה הפכה לראשונה בארה"ב המבצעת ניסויים קליניים. ב-16 במרץ הגיעו ארבעה מתנדבים ראשונים למכון המחקר הרפואי של קייזר פרמננטה בוושינגטון. המתנדבים קיבלו את הזריקה הראשונה במסגרת החיסון, שפותח במהירות שיא כאשר הנגיף התפרץ לעולם.

"כל החוקרים הפכו להיות חלק מ'צוות קורונה'", אמרה בזמנו ד"ר ליסה ג'קסון, החוקרת הראשית של המכון בסיאטל, "כולם רוצים לעשות ככל שרק ניתן כדי לסייע בשעת החירום הזו", היא הוסיפה.

 

ד"ר ליסה ג'קסון, החוקרת הראשית של המכון בסיאטל (צילום: AP)

 

ג'ניפר האלר בת ה-43, תושבת סיאטל, הייתה הראשונה לקבל את הזריקה במסגרת הניסוי: "כולנו חסרי אונים, אז הרגשתי שזו הזדמנות מצוינת עבורי לתרום למאמץ", היא אמרה, "הילדים שלי חושבים שאני אמא מגניבה", היא הוסיפה. למעשה, ארבעת המתנדבים היו רק ההתחלה. בסופו של דבר, 45 בני אדם קיבלו את החיסון הניסיוני באמצעות שתי זריקות, שניתנו בהפרש של חודש.

החיסון - mRNA-1273 - פותח במשותף ע"י המכונים הלאומיים לבריאות (NUH) וחברת הביוטכנולוגיה ממסצ'וסטס, Moderna Inc. בפועל, לא קיימת סכנה הידבקות בנגיף עבור המשתתפים, שכן הזריקות לא מכילות את הווירוס, לפחות בשלב זה. במקביל לפיתוח של חיסון זה, גם חברת Inovio Pharmaceuticals עומלת על חיסון דומה שייאבק בנגיף הקורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE