הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לתשומת לבם של בעלי העסקים הקטנים: נפתחה ההרשמה לסבב הלוואות החירום השני
במסגרת התוכנית להגנה על השכר, הבנקים יוותרו על החוב במידה שבעל העסק יקצה לפחות 75% מהסכום שקיבל לטובת שכר עובדיו. נכון להיום, גובה ההלוואה הממוצע עומד על כ-76 אלף דולר; בשל הפופולאריות של התוכנית, קיים חשש שתקציב התוכנית ייגמר בתוך ימים בודדים

לעסקים קטנים ברחבי ארצות הברית התאפשר להגיש בקשות לקבלת הלוואה במסגרת חקיקת החירום שאושרה בקונגרס, והרשויות הפדרליות מפצירות בבעלי העסקים שלא להמתין, ולהתחיל בתהליך כבר עתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, במסגרת חקיקת החירום שאושרה בחודש מרץ, כ-349 מיליארד דולר הוקצו לטובת התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP) - המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA). בפועל, מאות אלפי חברות הגישו בקשות וגרמו לתקציב להיגמר בתוך ימים ספורים.

אי לכך, בקונגרס הקצו כ-320 מיליארד דולר נוספים בחקיקת החירום הבאה. מנתוני ה-SBA שפורסמו אמש (בתום היום הראשון להרשמה המחודשת) עולה כי עד כה אושרו הלוואות בסך 181 מיליארד דולר - דהיינו כ-140 מיליארד דולר נותרו בקופה (עדכון נוסף יימסר בכל ערב).

בנוסף, ראוי להזכיר כי היועץ הכלכלי הבכיר בבית הלבן - לארי קודלו - אמר השבוע כי יתכן שה-SBA יזדקק לחקיקה נוספת כדי לעמוד בעומס: "אני חושב שחיכינו יותר מדי זמן בין החקיקה הראשונה לשנייה, כאשר התקציב הראשוני נגמר. אני מקווה שלא נחזור על אותה הטעות", הוא הסביר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי ה-SBA, ההלוואה נועדה לשמש כתקציב למימון הוצאות שכר, שכר דירה וחשבונות במשך שמונה שבועות. אחד הסיבות המרכזיות שהפכו את התוכנית לפופולארית היא העובדה שב-SBA יסכימו לוותר על החוב - דהיינו שבעל העסק לא יידרש להחזיר את הכסף - אם עשה שימוש בלפחות 75% מהסכום שקיבל לטובת תשלום שכר העובדים.

חשוב להבהיר כי תקופה זו - 8 שבועות - מתחילה ברגע שהכסף מועבר לעסק הקטן, ולא מהרגע שבו מוגשת הבקשה. בנוסף, ראוי להזכיר כי אם העסק אינו עומד בקריטריונים לוויתור החוב, עליו להחזיר את הכסף בתוך שנתיים. מי שלא יחזיר את ההלוואה אחרי שנתיים וחצי ייאלץ לשלם ריבית בגובה 1%.

 

 

ב-SBA אף הבהירו איזה גופים יכולים להשתתף בתוכנית ה-PPP: מלבד עסקים קטנים, גם מוסדות ציבור, עמותות, חברות לתועלת הציבור יכולים להשתתף. בנוסף, עצמאים (independent contractors) יכולים להשתתף גם אם הם אינם מחזיקים בעובדים.

כאמור, נכון להיום אושרו 2,378,057 הלוואת בשווי כולל של 181,158,888,644 דולרים, או ממוצע של כ-76 אלף דולר פר הלוואה.

 

פרטים נוספים ניתן להשיג באתר ה-SBA כאן:

שאלות ותשובות בנוגע ל-PPP

חישוב גובה ההלוואה

רשימת הבנקים והגופים הפיננסים הנוספים שמשתתפים בתוכנית

טופס לקבלת הלוואה במסגרת ה-PPP

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE