הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש העליון בקליפורניה הכריע בסוגיית דמי אבטלה לשוהים בלתי חוקיים
הכרעת הגוף המשפטי הבכיר במדינה המוזהבת סוללת את הדרך לחלוקת 500 דולרים לכ-150 אלף מהגרים בלתי חוקיים. כ-75 מיליון דולר מהתקציב ימומן ע"י משלמי המסים, ואילו שאר הסכום יתקבל מתרומות של חברות וארגונים

כשבועיים בלבד לאחר שתביעה הוגשה כנגד כוונתה של קליפורניה להעניק דמי אבטלה לשוהים בלתי חוקיים, מוקדם יותר היום (רביעי) דחה בית המשפט העליון בקליפורניה את המאמצים לחסום את המהלך. כעת, קליפורניה הפכה למדינה האמריקאית הראשונה המעניקה סיוע כלכלי במהלך המגפה לתושבים שאינם בעלי מעמד חוקי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל ניוסאם (צילום: AP)

 

למעשה, זוהי הפעם השנייה ביומיים האחרונים שבהם שופטי בית המשפט סירבו לעצור את העברת הכספים לכ-150 אלף אנשים בוגרים שאינם יכולים לקבל סיוע ממשלתי במסגרת חקיקות החירום (ביהמ"ש בלוס אנג'לס דחה את הדרישה אתמול).

כזכור, כבר באמצע חודש אפריל הציג המושל ניוסאם את התוכנית, ובזמנו הסביר היא תמומן באופן חלקי ע"י משלם המסים, כאשר שאר הסכום גוייס באמצעות תרומות. כ-75 מיליון דולר הועברו מקופת המדינה, ואילו 50 מיליון הדולר הנוספים התקבלו מצד תרומות של חברות וארגונים שונים - ביניהם קרן צ'אק-צוקרברג (של מייסד פייסבוק ואשתו).

שבוע לאחר מכן כבר הוגשה התביעה הראשונה נגד המהלך ע"י מלכ"ר בשם "המרכז לחירות אמריקאי" (Center for American Liberty). במסמכים שהוגשו לבית המשפט העליון של קליפורניה בסקרמנטו, הארגון דורש לשהות את המהלך בטענה שהחוק המקומי והפדרלי אוסר העברת דמי אבטלה לשוהים בלתי חוקיים.

חרמיט דילון, מנכ"ל "המרכז לחירות אמריקאי" ועורך דינו במקצועו, מסר כי "רק הרשות המחוקקת יכולה להחליט כיצד לתקצב את כספי משלמי המסים, לא מדובר בקרן אישית של המושל", הוא כתב. כאמור, ביהמ"ש דחה על הסף את דרישות הארגון.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE