הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נפלאות שמן הג׳ינג׳ר: כל מה שאתם צריכים לדעת
בשנים האחרונות השמנים המיוחדים לחלוטין הופכים נוכחים הרבה יותר בחיינו והחלו להחליף פתרונות מלאכותיים כמו תרופות, תוספי מזון ואפילו מוצרי טיפוח. השמן הזה הולך לשפר את איכות חייכם ואפילו לרפא אתכם

מסתבר ששמן שורש הג׳ינג׳ר נמצא קיים בשימוש עוד מימיי הביניים. האנגלים הם אלו שגילו את סגולותיו לראשונה ומאז המשיך להתגלגל עם השנים לשימושים נוספים שהתווספו. הוא אחד ממשפרי הטעם הנפוצים בעולם, זאת ועוד שהוא בעל יתרונות בריאותיות רבות וחלק בלתי נפרד מהרפואה האלטרנטיבית היום. 

יתרונותיו הרבים נובעים בעיקר מכמות התרכובות האורגניות שבו. מעבר לטעם והריח החזק עקב רכיבים כמו ג'ינג'רולים ושוגאולס, שמן הג׳ינג׳ר מכיל תרכובות מיוחדות המסייעות לטיפול אנטי-דלקתי, אנטי-בקטריאלי, ובכלל משפרות את המערכת החיסונית של הגוף.

יש בו רכיבים נוספים שאולי קצת יותר ישמעו לכם מוכרים כמו אומגה 3, אשלגן, מגנזיום וסיבים תזונתיים המסייעים למערכת העיכול, החידוש התאי, הקלה על כאבים והרפיית שרירים ובאופן כללי לתחושה של רוגע ושלווה, כך שזה מעולה גם לבריאות הנפש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרכיב הפלא. אולי אפילו יכול למנוע את הקורונה?

 

תפקוד הלב וכלי הדם

שמן הג׳ינג׳ר מכיל בתוכו שמנים בריאים המסייעים לניקוי כלי הדם שלנו ומנקים הצטברות כולוסטורול או רעלים בדם. כידוע זרימת הדם חשובה לתפקוד הגוף והעברת חמצן לאיברים שונים בגוף כמו גם ללב. תפקוד השמנים בתוספת חומצה סליצילית מסייעים להאצת זרימת הדם מה שעוזר למנוע שבץ, קרישי דם, סוכרת ותפקוד יעיל של איברי הגוף. פעילות יעילה ומהירה של זרימת הדם עוזרת גם ליצור תאי גוף חדשים במהירות, מה שמסייע לכל איבר בנפרד לפעול טוב יותר, יעיל יותר ובעיקר בקלות רבה הרבה יותר.

הקלה בכאבים וטיפול בדלקות הגוף

במצב אידיאלי, מערכת החיסונית של הגוף אמורה להיות מאוזנת כך שמידה ויש זיהום בגוף היא יודעת לתקוף את החומרים הרעילים, אלה הגורמים בדרך כלל לדלקות בגוף ותפקוד לוקה, וכך למעשה לטפל בזיהום. מצב של דלקתיות יתר, כלומר מערכת החיסונית גם עלולה לתקוף תאים בריאים, יכול לגרום למחלות כמו זאבת, סוכרת, דלקת פרקים, ציליאק ועוד.

שמן הג׳ינג׳ר מכיל אנזים בשם זינגיביין, הוא המסייע לתפעול נכון של מערכת החיסון, וכך יכול להקל ואף למנוע דלקות מעל מיני מינים, כאבי שרירים, מיגרנות וכאבי ראש. בנוסף, נשים אתן מוכנות? הוא יכול לתרום להקלה על כאבי המחזור, התכווצויות בזמן מחזור, בחילות הריון ואפילו מעורר חשק מיני.

 

נגמרו כאבי המחזור! תודו שאלו הבשורות הכי טובות שקיבלתן לאחרונה.  

 

תפקוד הכבד ומערכת העיכול

רבים בוודאי ניסו תוספי מזון שונים, הוספת סיבים תזונתיים בצורות כאלה ואחרות לתפריט ושיטות רבות כדי לשפר את המטאבוליזם בגוף, המרכיב המשפיע על פעילות תקינה של מערכת העיכול. בעוד שאלה יכולים לעזור, מחקרים הוכיחו כי שמן הג׳ינג׳ר יעיל במיוחד למטרה זו ויכול להגן על הכבד ולהבטיח פעילות תקינה וסדירה של מערכת העיכול. בשמן יש רכיבים המשפרים את המטאבוליזם בגוף ויכולים להקל על תופעות כמו בחילות, הקאות, עצירות, שלשולים ועוד.

רכיבים ספציפים המועילים לגוף הם המגנזיום המצוי בשמן ומסייע לספיגה של כלל הערכים התזונתיים אותם אנו צורכים, והאשלגן שתורם למאזן הנוזלי בגופינו. בנוסף בשורות טובות לחובבי האלכוהול, על פי מחקר שנעשה בנוגע לשמן, יש פוטנציאל לשמור על הכבד שלנו לאחר שתיית אלכוהול מרובה, אשר ידוע כגורם משמעותי מאוד לפגיעה בכבד, כלומר נראה כי אם צורכים את השמן הנזק לכבד שלנו נעלם כמה שעות לאחר צריכת האלכוהול.

מערכת הנשימה 

כפי שציינתי מעלה, שמן הג׳ינג׳ר יכול לסייע למערכת החיסונית להילחם בזיהומים ודלקות בגוף, אך כמו כן יכול לסייע גם בדלקות נשימתיות לרבות צינונים, שפעות, שיעול, אסטמה ואף ברונכיטיס וקוצר נשימה. אז כן, כדאי לשמור בקבוק אחד בבית בייחוד בימים אלה שהנגיף העולמי מסרב ללכת. מי יודע, אולי זה יכול להוות פתרון לא רע למניעת הקורונה.

הריח החזק והרכיבים המצויים בשמן תורמים לפתוח את מערכת הנשימה על ידי ויסות רמת הדלקתיות באיזור הריאות וכמו כן להוציא את הליחה המצטברת החוצה מאיזור הריאות והגרון. 

 

הדבר החשוב ביותר זה בריאות הנפש.

 

מסייע לשיפור בריאות הנפש

נוגדי החימצון והמגנזיום המצויים בשמן הג׳ינג׳ר מסייעים בנוסף להרפיית שרירי הגוף, מה שלמעשה משחרר כמות גבוהה יותר של סרטונין בגוף. הסרטונין הינו הורמון שתפקידו להעלות את מצב הרוח, כך שכמות רבה שלו בגוף יכולה להקל על תחושות חרדה ולחץ ולהביא אותך לרוגע נפשי ושלווה. מספיק להריח מעט את השמן כדי להרגיש תחושה כללית של רוגע ונינוחות. 

כיצד לעשות שימוש בשמן הג׳ינגר

ברמת העיקרון, תנו לרעיונות להציץ אתכם. ניתן לעסות מעט מהשמן על איזור כואב, לשאוף את הריח החזק שלו להקלה במצב הרוח או להקל על בחילות או כאבי בטן, ואפילו ניתן לעשות אמבט חם עם תמצית השמן. כמובן, אין דבר טוב יותר מכמה טיפות בתה כדי להביא להרגשה ככלית טובה יותר, בעיקר כשאתם חולים.

יש לציין כי מספיק ב-2-3 טיפות מהשמן לכל השימושים המוזכרים מעלה, ואפשרי לחזדור על הפעולה פעמיים ביום.

 

 

 

- התוכן בכתבה אינו מהווה חוות דעת חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE