הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ג'יי קרו" לא לבד: רשת ענקית נוספת הכריזה על פשיטת רגל
אל בית המשפט בדרום טקסס הוגשה בקשה לפשיטת רגל ע"י קבוצת נימן מרקוס, שהצביעה על המשבר הנוכחי סיבה המרכזית לצעד הדרמטי. המנכ"ל: "כמו רבים, גם אנחנו מתמודדים עם משבר חסר תקדים זה. נצא מפשיטת הרגל כחברה מחוזקת"

רשת חנויות היוקרה Neiman Marcus הגישה היום (חמישי) בקשה לפשיטת רגל, ובכך היא הצטרפה לרשת ענקית נוספת - ג'יי קרו - שהכריזה על מהלך זהה שלשום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"בדומה לעסקים רבים, גם אנחנו נאלצים להתמודד עם משבר חסר תקדים שנוצר בעקבות מגפת הקורונה", מסר ג'פרי ון רמדונק, מנכ"ל קבוצת נימן מרקוס.

חשוב להסביר כי הרשת הגישה בקשה לפשיטת רגל מסוג צ'פטר 11 - כזו שתעניק לה הגנה מסוימת מפני הנושים. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט לפשיטות רגל ביוסטון, הרשת הצליחה להשיג מימון בגובה 675 מיליון דולרים - סכום שאמור לאפשר לה לבצע ארגון מחדש.

מעבר ל-43 סניפי נימן מרקוס, בבעלות הרשת נמצאות מספר רשתות נוספות, לרבות 22 סניפי Last Call ושני סניפי Bergdorf Goodman.

 

 

ברשת אומנם הצביעו על המשבר כגורם המרכזי לפשיטת הרגל, אולם בפועל היא סובלת מקשיים כלכליים מזה תקופה ארוכה. כך למשל, רק בקיץ האחרון החברה דיווחה על הפסד של כ-31.2 מיליון דולר במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, וזאת בהשוואה לרווח של 19.9 מיליון דולר באותה תקופה ב-2018.

עם זאת, בהחלט אפשר לסמן את המשבר הנוכחי כקש ששבר את גב הגמל, שכן כמו כל חנויות הביגוד, גם נימן מרקוס נדרשה לסגור את כלל סניפיה. ב-30 במרץ, כמעט כל 14 אלף העובדים הוצאו לחופשות ללא תשלום. בנוסף, הרשת הודיעה בזמנו שכלל הסניפים יישארו סגורים עד סוף חודש מאי, ובשלב זה לא ברור אם פשיטת הרגל תשפיע על כך.

"אנחנו נצא מפשיטת הרגל כחברה מחוזקת", סיכם המנכ"ל.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, בתחילת השבוע חברת ג'יי קרו גרופ (בעלת המותגים ג'יי קרו ומיידוול) הפכה לתאגיד הענק הראשון בארצות הברית שמכריז על פשיטת רגל בעקבות משבר הקורונה, ובענף קיים חשש שחברות נוספות יצטרפו אליה ואל נימן מרקוס.

כמו נימן מרקוס, גם ג'יי קרו הצליחה להשיג השקעה כספית שתסייע לה לצלוח את המשבר (השקעה בסך 1.65 מיליארד דולר). מנכ"לית הרשת, ג'אן סינגר, ביקשה לשים סוף לשמועות לפיהן הרשת מתכוונת לסגור סניפים: "נמשיך בפעילות השגרתית והרגילה שלנו", היא מסרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE