הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובמה מסתבך? לאחר שלוש שנים וחצי נחשפה הקנוניה להפלת הנשיא, "אובמה הורה, תדרך, צוטט"
העיתונאית מולי המינגווי מתארת את הפגישה שנערכה ב-5 בינואר 2017 בה הורה הנשיא אובמה לכל צמרת הממשל האמריקני לעקוב, להדליף, לצוטט ולסנדל את נשיאותו של טראמפ

בתאריך ה-5 בינואר נערכה בבית הלבן פגישה הלבן בין הנשיא אובמה, סגן הנשיא ביידן, ראש ה-CIA ג'ון ברנן, ראש המודיעין הלאומי ג'יימס קלאפר, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, וראש ה-FBI ג'יימס קומי.

הפגישה התבררה כקריטית בניסיון ממשל אובמה לסנדל את נשיאותו של דונאלד טראמפ, כפי שמדווחת מולי המינגוואי בעיתון הפדרליסט. "זו הייתה הפגישה בה אובמה נתן הוראה לגורמי המפתח להגן על הממשל שמימן בחשאי מחקרים עבור הילארי קלינטון שבהם נאשם טראמפ בשיתוף פעולה עם רוסיה. המטרה הייתה שלא להתגלות או להיעצר על ידי הממשל החדש, ולהמשיך במאמצי החבלה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בפגישה דובר על האזנות ליועץ לביטחון לאומי הנכנס מייקל פלין במהלך פגישתו עם השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק, מה שמורה על כך שאובמה ידע על המאמצים לרגל אחר הממשל החדש וכי הם נעשו בידיעתו, למרות שכלפי חוץ הצהיר על תמיכתו בחילופי משמרות חלקים.

סוזן רייס כתבה לעצמה מייל באותו היום בו נאמר כי "הנשיא רוצה להיות בטוח כי אנו מודעים לכך שישנה סיבה שאיננו יכולים לחלוק באופן מלא מילא מידע הנוגע לרוסיה".

לאחר הפגישה החלו ההדלפות בדרגים הגבוהים בנוגע לסיפורי רוסיה-טראמפ.

כפי שמדווחת המינגווי, "ההדלפות היו אסטרטגיה במבצע להפלת טראמפ", בהוראת אובמה, המידע על רוסיה היה "סודי ולא נחלק עם הממשל החדש, ההדלפות והמארבים הפכו את מעבר השלטון לכאוטי, הם פגעו באנשים איכותיים שנמנעו מלעבוד עם הממשל החדש, והפכו את הניהול היעיל של הממשל לבלתי אפשרי תוך פגיעה בביטחון הלאומי".

הנשיא טראמפ כבר הודיע כי ראיות מפלילות וקשות עוד יותר כנגד ביידן ואובמה עוד יראו אור יום.

"יש עוד בדרך, ממה שאני מבין, והם תהיינה הרבה יותר גדולות מכפי שראיתם עד עתה - ומה שראיתם עד עתה מדהים - במיוחד מכיוון הנשיא אובמה - וכל מי שחושב שהוא וג'ו ביידן הישנוני לא ידעו על מה הולך - הרי שיש חדשות בדרך אליהם".

"ברור כי מה שהתרחש ב-5 בינואר בפגישה בחדר הסגלגל היה היסוד להבנת רוחב השחיתות שהתנהלה נגד ממשל טראמפ", מוסרת מולי המינגווי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE