הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחוזות דרום פלורידה סימנו מועד לפתיחה מחודשת של המשק
מסעדות וחנויות במיאמי-דייד ובראוורד צפויות להיפתח בשבוע הבא, כחודשיים לאחר שנסגרו בשל המשבר. עם זאת, צפויות מגבלות על כמות הלקוחות שיכולים לשהות במקום סגור בכל רגע נתון. בנוגע לפתיחה אפשרית של החופים, שני המחוזות מעוניינים ליישר קו ולמנוע מצבים של עומס וצפיפות כפי שנרשמו ברחבי המדינה בסופ"ש האחרון

עסקים רבים ברחבי פלורידה החלו להיפתח כבר בשבוע שעבר, אך התושבים בשני המחוזות הגדולים בדרום המדינה - מיאמי-דייד ובראוורד - נאלצו להמתין, שכן כמחצית מחולי הקורונה נמצאים בתחומם.

מוקדם יותר היום (רביעי) נודע כי לפחות חלק מהעסקים במחוזות אלה עשויים להיפתח כבר ביום שני הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלבד המחוזות בדרום-מזרח המדינה, עסקים רבים ברחבי פלורידה כבר נפתחו מחדש (צילום: Getty Images)

 

ראשי מיאמי-דייד ובראוורד טרם גיבשו את המתווה הסופי למהלך, אך ככל הנראה ביום שני יתאפשר לעסקים כגון חנויות, מסעדות, מספרות ומכוני יופי להיפתח מחדש, וזאת כחודשיים לאחר שהרשויות הורו על סגירתם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

חשוב להבהיר כי העסקים שיפתחו יצטרכו לפעול לפי הנחיות מחלקת הבריאות של פלורידה. כך למשל, חנויות ומסעדות שבהן ישנו אזור ישיבה בפנים, יצטרכו להגביל את כניסת הלקוחות ב-25% מהקיבולת הרגילה. במסעדות שבהן יש אזורי ישיבה חיצוניים, העסק יצטרך לוודא שיש מרחק של כשישה רגל בין שולחן לשולחן.

 

 

ככל הנראה, לקוחות שייכנסו לעסקים יחוייבו לשים מסכות, אולם בשלב זה לא נמסר עדכון אודות סוגיה זו. בנוסף, ראוי לציין כי לערים יש את הסמכות הנדרשת כדי להורות על הנחיות מחמירות עוד יותר, כך שבהחלט יתכן מצב שבו מחוז מיאמי-דייד, למשל, מאשר פתיחת מסעדות, אך עיריית מיאמי לא תאשר זאת.

 

טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע לחופים (צילום: AP)

 

נראה כי נקודת המחלוקת העיקרית בין המחוזות בראוורד ומיאמי-דייד היא בנוגע לפתיחת החופים. במיאמי-דייד הבהירו שהם אינם מעוניינים לאפשר לציבור הרחב להגיע לחוף בשלב זה, אך בבראוורד דווקא כן חושבים שמדובר במועד נכון לפתיחת החופים.

עם זאת, ראשי מחוז בראוורד הבהירו כי לא יסכימו לפתוח את החופים בתחומם אם לא תתקבל החלטה דומה מצד ראשי מיאמי-דייד, שכן קיים חשש שתושבים רבים ממיאמי-דייד יגיע לחופים בבראוורד ויובילו לעומסים גדולים. כאמור, בשלב זה טרם התקבלה החלטה סופית, ונראה שישנם אנשים שכלל לא מעוניינים לפתוח את החופים בשלב זה. מרביתם הצביעו על הנעשה בחופים אחרים ברחבי פלורידה, למשל בעיר נייפלס שבה החופים נסגרו ביום ראשון לאחר שהציבור לא נשמע להוראות לשמור על ריחוק חברתי.

במקביל לדיונים בנוגע לפתיחה המחודשת, ממחלקת הבריאות של פלורידה נמסר כי עד כה אובחנו 42,402 חולי קורונה במדינה, ו-1,827 בני אדם מתו בעקבות הידבקות במחלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE