הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך לעסקת ענק? אובר בוחנת מיזוג עם גראבהאב
לפי הדיווחים, אובר מעוניינת לרכוש את המתחרה שלה עבור 7 מיליארד דולר, ובכך להפוך את שירות אובר איטס למוביל בתחום. עם זאת, פרטי העסקה טרם סוכמו באופן סופי, וגם כאשר זה יקרה יתכן שהקונגרס יבלום את המהלך

חברת הנסיעות השיתופיות, אובר, מעוניינת לרכוש את אחת המתחרות שלה בתעשיית משלוחי המזון - גראבהאב - כך דווח השבוע ע"י העיתון הפיננסי "וול סטריט ג'ורנל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב לזכור כי תעשיית משלוחי המזון היא אחת מכמה בודדות שדווקא משגשגות במהלך ימי המשבר, אך לפי הדיווחים ההצעה הראשונית שנמסרה עבור גראב האב הועברה כבר בראשית השנה, הרבה לפני שהמשק האמריקאי הושבת לחלוטין.

עוד דווח בוול סטריט ג'ורנל כי הצדדים עדיין מנלים מו"מ על הפרטים הסופיים, אך ככל הנראה החברה תירכש עבור כ-6 מיליארד דולר. ראוי לציין כי שתי החברות טרם הגיבו לדיווחים באופן רשמי.

אובר מחזיקה כיום בשירות "אובר איטס", ואם עסקת המיזוג אכן תצא אל הפועל, היא תחזיק ב-55% מנתח השוק. לשם השוואה, המתחרה העיקרית של אובר איטס - DoorDash - מחזיקה כיום ב-35% מנתח השוק.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"זהו מהלך מאוד אגרסיבי מצדה של אובר", מסביר דן אייבס, אנליסט בכיר בחברת ההשקעות Wedbush Securities. עוד הסביר אייבס כי "לא מדובר רק בחיסול של מתחרה, המהלך גם מאפשר לאובר 'להישען' על אובר איטס יותר, דבר קריטי ביותר במהלך המשבר הנוכחי שבו אנשים פחות נוסעים ממקום למקום, ולעומת זאת הם מזמינים יותר אוכל לבית".

למרות שאובר, ולמעשה כל תעשיית שירות משלוחי המזון, נהנית מביקוש גבוה ביותר, הדבר לאו דווקא בא לידי ביטוי בשורה התחתונה. היות שמדובר בתעשייה שבה יש תחרות גדולה, שירותים רבים הציעו הנחות. בנוסף, מרביתם הסכימו לוותר על דמי המשלוח לטובת אותן מסעדות.

את מגמה זו ניתן לראות בבירור בדו"חות הפיננסים של ענקיות התחום: אובר, למשל, דיווחה על כך שבמהלך הרבעון הראשון של השנה, אובר איטס גדל ב-53% והניב הכנסה בסך 819 מיליון דולר. עם זאת, בסופו של דבר השירות דיווח על הפסדים בגובה 313 מיליון דולר במהלך תקופה זו.

 

חבר הקונגרס דיוויד סיסילין, אחד המתנגדים הבולטים למיזוג החברות (צילום: AP)

 

תופעה דומה נרשמה גם בגאבהאב: החברה רשמה עלייה של 12% בהכנסות (שהגיעו ל-363 מיליון דולר), אך בסופו של דבר דיווחה על הפסד של 33.4 מיליון דולר.

כאמור, שתי החברות עדיין דנות בנוגע למתווה הסופית של עסקת המיזוג, אך גם אם יצליחו לגשר על הפערים, יתכן שהממשל הפדרלי יתערב וימנע את המהלך. חבר הקונגרס דיוויד סיסילין (דמוקרט, רוד איילנד), יו"ר תת הוועדה להגבלים עסקיים בבית הנבחרים, אמר השבוע כי ביצוע העסקה "יהווה שפל חדש ביסיונות להרוויח על חשבון המשבר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE