הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתוך חודשיים: 36 מיליון מובטלים חדשים בארה"ב
שיעור האבטלה הנמוך שנרשם בתחילת השנה כבר נשכח לחלוטין, שכן דו"ח של משרד העבודה מצביע על כשלוש מיליון בקשות נוספות שהוגשו לקבלת דמי אבטלה. כלכלנים רבים חוששים ששיעור האבטלה יזנק עוד יותר, יו"ר הבנק הפדרלי קורא לפוליטיקאים לאשר חקיקת חירום נוספת

קרוב לשלושה מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה הוגשו במהלך השבוע הקודם ברחבי ארצות הברית, וזאת למרות שמרבית המדינות כבר ביצעו צעדים ראשונים לעבר פתיחת המשק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עוד עולה מנתוני משרד העבודה שפורסמו הבוקר כי כ-36 מיליון תושבים איבדו את עבודתם ופנו לסיוע ממשלתי בחודשיים שעברו מאז תחילת המשבר. בנוסף, במהלך השבוע הקודם אף הוגשו כ-840 אלף בקשות לקבלת דמי אבטלה ע"י עצמאים ועובדי בשירותים מזדמנים.

גל הפיטורים בשבועות האחרונים רק מגביר את החשש לפיו הכלכלה בדרך למיתון ממושך, וכלכלנים רבים מצביעים על דו"ח משרד העבודה כהוכחה לכך שיש צורך בחקיקת חירום נוספת, וכזו שתבטיח כי הטבות כגון תוספת של 600 דולר לדמי האבטלה, יימשכו עד סוף השנה, לכל הפחות.

כאמור, חלק ממדינות ארה"ב פתחו את המשק כבר בשבוע שעבר, ונראה שזה השפיע בצורה שונה על האבטלה באותן מדינות: כך למשל, בג'ורג'יה - אחת המדינות הראשונות שפתחה את כלכלתה באופן חלקי - כמות הבקשות זינקה ל-241 אלף. בפלורידה שבה למסעדות התאפשר להיפתח מחדש עם מגבלות, הנתון עלה ל-222 אלף.

לעומת זאת, בטקסס ודרום קרוליינה - שגם הן פתחו את המשק באופן חלקי בשבוע שעבר - דווקא נרשמה ירידה גדולה בכמות הבקשות. הבוקר צייץ הנשיא טראמפ כי "מספרים טובים יוצאים מהמדינות שנפתחות מחדש", ככל הנראה זכר למתרחש בשתי מדינות אלה.

 

לשכת האבטלה בבוסטון (צילום: AP)

 

כזכור, רק בשבוע שעבר פורסם דו"ח המשרות של חודש אפריל הקשה, שבו נחשף כי שיעור האבטלה זינק ל-14.7% - הגבוה ביותר מאז השפל הגדול. דו"ח זה אף הצביע על כך שיותר מעשרים מיליון משרות נמחקו מהמשק, ועשור שלם שבו כמות המשרות עלתה בכל חודש נמחק אף הוא.

אם לא די בכך, כלכלנים רבים טוענים שהדו"ח לא משקף את הנזק האמיתי שהוסב למשק, שכן במשרד העבודה הסבירו שעובדים רבים שהוצאו לחל"ת לא נספרו כמובטלים. לפי ההערכות, שיעור האבטלה יתקרב ל-20% כאשר דו"ח המשרות הבא יפורסם.

אתמול הזהיר ג'רום פאוול, יו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב ("הפד") כי המיתון שנגרם בעקבות המגפה עלול להיות ארוך במיוחד, וכזה שיביא לקריסתם של עסקים קטנים רבים. בשל כך, פאוול הפציר בקונגרס ובבית הלבן לעבוד במשותף על חקיקה שתמנע את קריסת מעמד הביניים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE