הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כ-40 מיליון אמריקאים איבדו את עבודתם במהלך משבר הקורונה
38.6 מיליון בקשות ראשונות לקבלת דמי אבטלה הוגשו מתחילת המגפה, וזאת בנוסף ל-2.2 מיליון עובדים במשרות מזדמנות כמו אובר. זוהי כמות גדולה יותר מאשר סך הבקשות שהוגשו במהלך 18 חודשי המשבר הכלכלי העולמי

יותר מ-2.4 מיליון אמריקאים הגישו במהלך השבוע האחרון בקשה ראשונה לקבלת דמי אבטלה, וזאת על רקע מגפת הקורונה שממשיכה לגרום לפגיעה כלכלית בלתי נתפסת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפני נתוני משרד העבודה, 38.6 מיליון אמריקאים פנו לרשויות כדי לקבל דמי אבטלה מתחילת המשבר. כאשר מוסיפים כ-2.2 מיליון איש העובדים בעבודות מזדמנות (למשל, נהגי אובר) המקבלים סיוע כלכלי במסגרת תוכנית חדשה, ניתן לראות כי יותר מ-40 מיליון איש איבדו את מקום עבודתם בחודשיים האחרונים.

למעשה, מנתוני משרד העבודה שפורסמו הבוקר עולה כי אחד מכל ארבעה עובדים בארה"ב פנה ללשכת האבטלה מתחילת המשבר. בנוסף, 40 מיליון הבקשות לקבלת דמי אבטלה שהוגשו במהלך עשרת השבועות האחרונים, עולה על כמות הבקשות שהוגשו במהלך 18 חודשי המשבר הכלכלי העולמי לפני כ-12 שנה (אז התקבלו כ-37 מיליון).

על אף שכל מדינות ארה"ב כבר החלו בפתיחה המחודשת של המשק, הנתונים משקפים את המצב העגום שבו נמצאת הכלכלה האמריקאית. הוכחה נוספת לכך שניתה מוקדם יותר השבוע כאשר משרד התקציבים בקונגרס (CBO) - גוף שאינו מפלגתי - פרסם הערכה לפיה הכלכלה עלולה להתכווץ ב-38% במהלך הרבעון הנוכחי - ההתכווצות הרבעונית הגדולה בהיסטוריה.

לשם השוואה, בסוף חודש אפריל נרשמה בהלה גדולה בקרב כלכלנים בכירים לאחר שנודע כי הכלכלה האמריקאית התכווצה ב-4.8%.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב לזכור כי נתוני האבטלה מספקים תמונת מצב, אולם הם לאו דווקא משקפים את התמונה המלאה. הסיבה לכך היא שישנם רבים שאיבדו את משרתם, ושאינם זכאים לקבל הטבות מהממשלה.

אתמול (רביעי) פורסם סקר שהוכן ע"י לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית, ושממנו עולה כי מחצית מתושבי המדינה דיווחו על ירידה בהכנסה האישית (או של בן או בת הזוג), או לחילופין צמצום שעות העבודה בשל המשבר. אחד מכל חמישה נשאלים אף העיד על עצמו כי הוא בספק בנוגע לסיכוי שיעמוד בתשלום שכר הדירה או המשכנתא הבא.

כזכור, במהלך חודש אפריל "נמחקו" 20 מיליון משרות ברחבי ארצות הברית. למעשה, בתוך כחודש בודד, כל המשרות שהתווספו למשק במהלך העשור האחרון נעלמו. בנוסף, שיעור האבטלה הגיע ל-14.7% - הגבוה ביותר מאז תקופת השפל הגדול - וזאת חודשים בודדים לאחר שהנתון עמד על שיעור נמוך באופן היסטורי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE