הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: אזרח סיני חשוד בעוקץ של 20 מיליון דולר מכספי הסיוע לעסקים קטנים
משרד התביעה הפדרלי בעיר חשף את כתב האישום החמור, שעלול להביא לכך שהחשוד מוג מא יישלח לעשרות שנים מאחורי סורג ובריח. התובע הפדרלי ברמן: "עסקים קטנים נאלצים להתמודד בימים אלה עם אתגרים חסרי תקדים, והדבר האחרון שהם צריכים שיתווסף לרשימה זה אדם שגונב את כספי הסיוע שנועדו לעזור להם"

תושב ניו יורק מואשם בהונאה שבאמצעותה השיג בדרכי מרמה יותר מ-20 מיליון דולר במסגרת התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP) - המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מוקדם יותר היום (חמישי), משרד התביעה הפדרלי במחוז דרום ניו יורק חשף את כתב האישום שהוגש כנגד מוג מא - תושב מנהטן המחזיק באזרחות סינית. בכתב האישום מופיעים שלושה סעיפים: הונאת מרחוק, הונאת בנק ומסירת דיווחים כוזבים למוסד פיננסי. התובע הפדרלי של מחוז דרום ניו יורק, ג'פרי ברמן, הוסיף כי כל סעיף אחד משלושת הסעיפים עלול לגרום עונש מאסר של עד 30 שנה.

 

 

בנוסף, ברמן הסביר כי כנגד מא יוגש כתב אישום בגין "הונאת ענק של ממשלת ארצות הברית" ("Major Fraud Against the United States"), שעלול לגרור עונש מאסר של עד 10 שנים.

לפי החשד, מא ניצל את המשבר ואת תוכנית ה-PPP בדרך יחסית פשוטה: הוא הגיש מסמכים מפוברקים, הן לבנקים והן למנהל העסקים הקטנים. במסמכים אלה הוא טען כי שתי חברות הנמצאות בבעלותו - New York International Capital ו-Hurley Human Resources, מחזיקות במאות עובדים המרוויחים מיליוני דולרים יחדיו. בפועל, מא היה העובד היחיד.

 

החשוד בפרשה החמורה, מוג מא (צילום: פייסבוק / Shutterstock)

 

"הניסיונות של הנאשם להשיג תקציב שנועד לסייע לעסקים קטנים אמיתיים הנמצאים במצוקה בלתי נתפסת בעקבות המשבר, הם אכזריים במיוחד. כעת, הוא יועמד לדין במערכת המשפט הפדרלית", אמר ברמן, "עסקים קטנים נאלצים להתמודד בימינו עם אתגרים חסרי תקדים, והדבר האחרון שהם צריכים שיתווסף לרשימה זה אדם שגונב את כספי הסיוע שנועדו לעזור להם".

כאמור, מכתב האישום עולה כי מא הונה חמישה בנקים במנהטן, וזאת בנוסף ל-SBA, כדי להשיג יותר מ-20 מיליון דולר. אם לא די בכך, מסתבר שמא טען כי אחת מהחברות שלו (New York International Capital) אף טענה בפני הבנקים שהיא מייצגת את מדינת ניו יורק במאמצה להשיג ערכות לבדיקת הקורונה, כמו גם ציוד הגנה כגון כפפות ומסכות.

אחד מהבנקים אף אישר למא לקבל הלוואה למטרה זו - רכישת ציוד הגנה וערכות בדיקה - בגובה 800 אלף דולרים. עם זאת, מא לא הספיק לקבל את כספי ההלוואה, שכן החקירה הפדרלית כבר הייתה בעיצומה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE