הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיעור האבטלה בקליפורניה רשם זינוק חד, 2.3 מיליון משרות נמחקו מהמשק
נתוני ה-EDD חושפים כי שיעור האבטלה ברחבי המדינה המוזהבת עלה במהלך אפריל ל- 15%, וזאת כחודש בלבד לאחר תחילת המגפה. ולמרות זאת, נראה שהנתונים אינם משקפים את תמונת המצב המלאה, שכן הם נאספו באמצע החודש ולא בסיומו

שיעור האבטלה בקליפורניה עלה ל-15.5% במהלך חודש אפריל, וזאת על רקע משבר הקורונה שהביא לסגירתם של מרבית העסקים ברחבי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, העלייה של 10.2% שנרשמה במהלך החודש הקודם הגדולה ביותר שמתרחשת בתוך פרק זמן של חודש בודד מאז 1976, אז גובשה הנוסחה הנוכחית לחישוב אחוז האבטלה. בפועל, הנתון מתורגם ל-2.3 מיליון משרות שנמחקו מהמשק של המדינה הגדולה בארצות הברית.

אם לא די בכך, שיעור האבטלה שנרשם כחודש לאחר פרוץ המגפה, היה גבוה לעומת שיא האבטלה שנרשם במהלך המשבר הכלכלי העולמי של 2008 (אז הנתון הגיע ל-12.3%).

ולמרות תמונת המצב העגומה, הנתונים שפורסמו ע"י המחלקה לפיתוח תעסוקתי (Employment Development Department, או EDD) מעניקים מבט חלקי בלבד, שכן הנתונים נאספו באמצע החודש (ב-12 באפריל). בפועל, מאז מרץ התקבלו ב-EDD יותר מחמש מיליון פניות לקבלת דמי אבטלה, כך שהנתונים שיפורסמו בחודש הבא עשויים לחשוף יותר על המצב.

כזכור, רק השבוע דווח כי יותר ממיליון תושבי לוס אנג'לס פנו ל-EDD בבקשה לקבל דמי אבטלה, ומרביתם הם בעלי הכנסה יחסית נמוכה (כ-75% מתושבי המחוז הזוכים לסיוע כלכלי במסגרת דמי אבטלה, הרוויחו פחות מ-50 אלף דולר בשנה). 

קתרין ברגר, חברה בוועדת המפקחים של מחוז לוס אנג'לס, הסבירה כי "ההשפעות הכלכליות שנוצרו בעקבות המגפה פגעו באוכלוסייה הפגיעה ביותר. והסגירה הממושכת תגרום לכך שעסקים קטנים רבים כלל לא יפתחו מחדש, דבר שבתגובה עלול לגרום למיליוני משרות להימחק לצמיתות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE